Uus teehoiukava toob Virumaale ohutumad teed

Jaan Männik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kiri lugejalt.
Kiri lugejalt. Foto: Kamilla Selina Lepik

Valitsus kinnitas hiljutisel istungil riigiteede teehoiukava uuenduse aastateks 2018–2022, mis suurendab riigiteede hoiu rahastamise kogumahtu varasema kavaga võrreldes ligi 113 miljoni võrra. Rahast tähtsam on aga aspekt, mis uue kavaga kaasneb – ohutumad teed.

Kavas on varem valmis ehitada mitu 2+2-teelõiku, mis enne olid plaanis 2+1-lõikudena või ei olnud üldse kavas. Uue teehoiukava järgi tehakse suurimad tööd Pärnumaal, kuid oma selge kasu on uuest kavast ka Lääne-Virumaal.

Pean siinkohal silmas rahvasuus surmalõiguks tituleeritud Tallinna–Narva maanteel asuva ohtliku Aaspere–Haljala teelõigu neljarealiseks ehitamist. Tegemist on Tallinna ja Haljala vahelise ainsa teelõiguga, mis ei ole neljarealine, ja pea iga suvi kuuleme õnnetustest nimetatud lõigul. Selleks, et tee ohutaset kiiremas korras langetada, eraldas maanteeamet möödunud suvel lõigu sõidurajad kummipostidega ning keelas möödasõitude tegemise. Tuleval aastal tehakse aga algust lõigu neljarealiseks muutmisega – selle jaoks on eraldatud neli miljonit eurot. Aastaks 2020 on aga teeehituseks ette nähtud 11 miljonit, mis teeb kogusummaks 15 miljonit eurot. Tähtsaimad on inimelud, mida seesuguse käiguga annab säästa.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles