Tapal valmis üle paari miljoni maksev vedur

Margus Martin
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Esimeselt Eestis valmistatud Adami-nimeliselt vedurilt aitasid Tapa depoos katte eemaldada minister Kadri Simson (vasakult) ja Operaili juht Raul Toomsalu.
Esimeselt Eestis valmistatud Adami-nimeliselt vedurilt aitasid Tapa depoos katte eemaldada minister Kadri Simson (vasakult) ja Operaili juht Raul Toomsalu. Foto: Vladislav Musakko

Eile langes Tapa depoos kate taasiseseisvusaja esimeselt Eestis ehitatud vedurilt, mis kannab kunagise kohaliku poolakast jaamaülema Adam Żmijewski järgi nime Adam.

Majandus- ja taristuminister Kadri Simson meenutas riigifirma Operail ja Tšehhi ettevõtte CZ Loko ühisprojektina valminud diiselveduri esitlusel, et viimati oli niisama rõõmus sündmus raudteevaldkonnas Eestis 86 aastat tagasi. Täpselt nõnda palju aega on kulunud Franz Krulli masinatehase viimase veduri valmimisest. Nüüd said eestlased Tapal taas oma veduriga maha.

Simson tunnustas Operaili juhte, öeldes, et olukorras, kus kaubavedu on Eestis vähenenud, ei saa üks riigiettevõte olla pelgalt suunatud raudteevedudele, vaid peab leidma ka teisi väljundeid. “Operail on võtnud katta palju laiema valdkonna, millest üks oluline osa on Tapa depoos vanade vedurite tänapäevaseks ja keskkonda säästvaks ümberehitamine. Selles on tehtud väga head tööd,” lausus ta. Teise osana nimetas minister vagunite renti. Tema sõnul pole vaja esimesele suurele vastuseisule järele anda, vaid järgida tuleb põhimõtteid ja äriplaani. “Kõigest aasta hiljem on kriitika vaibunud, sest numbrid räägivad oma keelt ja ettevõttel läheb sellel aastal jälle hästi,” lisas Kadri Simson.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles