Kuidas samm-sammult paroolikaardist loobuda?

, Swedbanki klienditeenuste divisjoni juht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Parooli- ehk koodikaart kaob ajalukku järgmise aasta veebruaris – on aeg leida sellele sobiv alternatiiv Smart-ID, mobiil-ID, ID-kaardi või PIN-kalkulaatori kujul.
Parooli- ehk koodikaart kaob ajalukku järgmise aasta veebruaris – on aeg leida sellele sobiv alternatiiv Smart-ID, mobiil-ID, ID-kaardi või PIN-kalkulaatori kujul. Foto: Tairo Lutter

Jäänud on vaid kaks kuud ja paroolikaardid ongi kadunud – alates 1. veebruarist ei saa paroolikaardiga internetipangas enam ühtki makset teha. Ometi on endiselt kümneid tuhandeid inimesi, kes pole veel uut lahendust kasutusele võtnud.

Üleeuroopaline seadusemuudatus piirab paroolikaardi kasutust ja oma isiku tuvastamiseks tuleks kasutusele võtta mingi muu lahendus: Smart-ID, mobiil-ID, ID-kaart või PIN-kalkulaator.

Esimene samm uue lahenduse leidmisel oleks paroolikaartide asendusvõimaluste plusside-miinuste kaalumine. Teeme selle valiku puust ja punaseks, et saaksite endale kõige sobivama variandi välja valida.

Kui teil pole nutitelefoni

Kui teil ei ole nutitelefoni ja kasutate ainult internetipanka, siis soovitame valida ID-kaardi või PIN-kalkulaatori. ID-kaardiga panka sisenedes on vaja ID-kaardi lugerit (kasutajatunnus on sama kui paroolikaardil). Lisaks tasub jälgida, et ID-kaardi sertifikaadid oleks uuendatud, vastasel juhul ei saa internetipanka ega muid e-teenuseid kasutada.

PIN-kalkulaator on lihtne seade, mis loob automaatselt ühekordseid paroole. PIN-kalkulaatori saab osta panga esindusest, ja kui vajate selle kasutamisel abi, siis panga nõustajad juhendavad hea meelega.

Kui teil on nutitelefon

Nutiseadme kasutajale on parim valik Smart-ID. Mobiilirakenduse saab iseseisvalt nutiseadmesse alla laadida ning see on tasuta. Smart-ID-d on lihtne kasutada ka algajal nutiseadme kasutajal. Rakendust on lihtne aktiveerida, tuleb vaid järgida juhiseid. Kui teil ei õnnestu mingil põhjusel Smart-ID registreerimist siiski lõpuni viia, julgustame paluma lähedaste abi. Smart-ID-d saab vormistada ka pangakontoris. Kaasa tuleb võtta ID-kaart ja veenduge, et selle paroolid on teil meeles.

Mobiil-ID sobib nii nupu- kui ka nutitelefoni omanikele ning seda saab vormistada oma mobiilioperaatori juures. Üldjuhul on see tasuline (maksab umbes üks euro kuus), kuid mõnel operaatoril võib pakett juba mobiil-ID teenust sisaldada ja sellisel juhul selle eest eraldi maksma ei pea.

Lõplik valik

Ja nüüd tulekski langetada lõplik valik. Kui soovite võtta kasutusele ID-kaardi, siis vajate ID-kaardi lugerit ja võiksite minna pangakontorisse või hästi varustatud tehnikapoodi, kus selle mugavalt soetada saab. Kui soovite minna edasi PIN-kalkulaatoriga, siis selle saab osta ka panga esindusest.

Smart-ID saab iseseisvalt nutiseadmesse alla laadida, kui aga selle kasutamisega peaks tekkima raskuseid, siis soovitame taas pöörduda lähimasse pangaesindusse. Mobiil-ID kasutusele võtuks tuleks aga pöörduda oma mobiilioperaatori poole.

Oluline on see, et igaüks leiaks paroolikaardile oma vajadustele vastava ja sobiva alternatiivi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles