Bussiliiklusel oli taustajõu roll

"Eesti teede ja transpordi 100 aastat".

FOTO: PostFactum

Autobusside regulaarreisid algasid palju-palju hiljem kui rongide omad, mis on seletatav juba tehnika arenguga. Laias laastus enne riigi iseseisvumist Eesti territooriumil omnibused ei liikunud, kui välja arvata tööliste vedu Tallinna ja Kopli laevatehase vahel.

Artikkel kuulatav
Minu Meedia tellijatele
Tellijale

Koguteoses “Eesti teede ja transpordi 100 aastat” väidetakse, et kaks Eesti esimest regulaarset maaliini avati 1922. aastal ja need, üllatus-üllatus!, olid Rakke–Paide ja Rakke–Mustvee.

Erinevalt reisirongide koondsõiduplaanidest üllitati busside sõidugraafikuid ühtses brošüüris harva, sedagi alates 30-ndate lõpust. Põhjus oli lihtne: eraettevõtjate bussifirmasid oli palju ja koostööd ei tehtud. Oma graafikud avalikustati lehesabades. Buss oli kohalik liiklusvahend, pikamaaliinide avamiseni läks veel aega. Liinivõrgu tihedus ühes või teises piirkonnas sõltus ettevõtjate aktiivsusest.

Tagasi üles