Sünnipäevalaps kavatseb kasvada

Anu Viita-Neuhaus
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pihlaka omanik Arvo Saul armastab ka ise magusat.
Pihlaka omanik Arvo Saul armastab ka ise magusat. Foto: Meelis Meilbaum

Kui 30 aastat tagasi otsis Arvo Saul väljakutset, hakkas ta poolenisti juhuslikult juhtima kondiitritööstust. Ise tordi tegemisega hästi hakkama saav mees on julgenud teha otsuseid, mis polegi nii magusad. Kuid on suutnud hoida Pihlaka oma ala parimate seas.

Kuulus võimas kaubamärk sai 30 aastat tagasi alguse ... ühest pirukamasinast. Oli nõukogude aeg ja noor mees Arvo Saul alustas tööd Rakvere autobaasis. Töökoht ei olnud unistuste oma ja hing ihkas muud. Võimalus proovida mängis end kätte suhteliselt kummalist teed pidi.

“Klassiõe sünnipäeval selgus, et leivakombinaat pakub rendile pirukamasinat. Mõtlesin siis, et miks mitte üritada,” rääkis Pihlaka omanik Arvo Saul. Imemaitsvate moosipontšikute äri võttis kohe tuure. Mees, kes polnud õppinud pagariks ega kondiitriks, suutis seadeldisest välja võtta maksimumi: 10 000 pirukat aastas suudeti maiasmokkadele maha müüa. Sauli see ei rahuldanud, kirg ja tahe andsid hoo ja tõid pähe mõtte, et võiks uuendada tootmisseadmeid.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles