Juhtkiri: igavesti popid firmapeod

Virumaa Teataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Virumaa Teataja.
Virumaa Teataja. Foto: Meelis Meilbaum

Kuigi valdav osa ettevõtete aastalõpupidusid on juba peetud, toimus maakonna suursündmus oma kategoorias, kui nii võib nimetada, nädalavahetusel Rakveres, kui siinsesse spordikeskusesse saabus meelt lahutama 2500 inimest, neist suurem jagu OG Elektra töötajad. Tuhat inimest enam kui mullu.

Üha laienev OG Elektra kauplusekett on ettevõtluse musternäide. Omanik Oleg Gross oma sõnul tööjõupuudust ei tunneta ega tunne ka muret selle pärast, et klientuur võiks kahaneda: toitu tahavad inimesed ikka, olenemata majandusolukorrast või poliitilistest valikutest.

Pidu algas uhke ilutulestikuga ja kestis hommikuni välja. Firmapeod on ajastu märk – see on üks ja tegelikult hädavajalik ettevõtmine töötajate motiveerimiseks. Samuti tiimitunde loomiseks. Küllap Oleg Gross targa ettevõtjana juba kulusid ja tulusid arvutada oskab, ta teab, et täna korraldatud pidu paneb tema töötaja homme usinamalt tööle. Samas näeb töötaja, et ettevõtja tõepoolest hoolib temast.

"Pidu algas uhke ilutulestikuga ja kestis hommikuni välja. Firmapeod on ajastu märk – see on üks ja tegelikult hädavajalik ettevõtmine töötajate motiveerimiseks."

Ei ole sugugi tähtsusetu, et ettevõtte omanik liikus nii-öelda lihtinimesena selle rahvamassi keskel ringi: mõnele poe saaliteenindajale oli see võibolla tipphetk, kui ta sai kuulsuste kategooriasse kuuluva Oleg Grossiga selfi teha.

Mis puudutab aga teisi ettevõtteid, siis on suhtumine töötajate ühisüritustesse nii- ja naasugune. Ajastul, mis soosib üha enam töötamist kodukontoris, kaugtööd ja sageli uuenevat kollektiivi, sest teadupärast soovitavad spetsialistid inimesel värskuse hoidmiseks vahetada töökohta iga viie aasta tagant, ei pruugi ühisüritustel enam pikka tulevikku olla. Mida nende võõraste inimestega koos ikka ette võtta ja rääkida?

Lihtsam ongi ulatada töötajaile mingi kinkekaart või kanda tema arvele pisike rahaline preemia ning mitte vaevata end suure ürituse korraldamisega. Tõelist meeskonnatunnet ega üksteisemõistmist selline individualism aga ei tekita. Töökoha valikul pidi palk olema vaid osa sellest, mis inimest motiveerib: hoopis tähtsamad on meeldiv töökeskkond, mõistlik ülemus ja sõbralikud kolleegid. Siis on inimene nõus palgale nii mõnelgi puhul läbi sõrmede vaatama. Firmapeod on kahtlemata üks viis oma töötajate hoidmiseks.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles