Uljad lendurid jäid salakaubaveoga soomlastele vahele

Meelis Liivlaid
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
1920. aastal oli Eesti sõjaväe kasutuses päris mitu lennukit, teiste seas niisugune Sopwith 1 1/2 Strutter.
1920. aastal oli Eesti sõjaväe kasutuses päris mitu lennukit, teiste seas niisugune Sopwith 1 1/2 Strutter. Foto: arhiiv

Kaitseväes teenimine eeldab julgust. Lennuväes teenimine veel eriti. Iga mees pilvede vahel ei kihuta. Peale vabadussõda jäi mõnel lenduril hasarti ülegi ja liiga agar toimetamine võis kaasa tuua ka rahvusvahelise skandaali. Alkoholi salakaubaveol on meri põlvini olnud ka õhuässadel.

Mõni aeg tagasi kõigutas meie mereväe autoriteeti lugu miinijahtija Sakala merekarudest, kes hundijalavee sisseveoga veidi liiale läksid. Laevatrümm ajas kangemat kraami pisut üle, aga hullemat ei juhtunud. Ei olnud laev sellest veel kreenis ega midagi.

Alkoholi ja paberosside piirmäärast vaadati veidi mööda, aga kes ikka jõuab kõiki neid seadusi jälgida ja järgida. Vähemalt teame nüüd, et mereväes leidub julgeid mehi, kes rahuajal ei pelga seadust natuke oma nurga alt vaadata. Ja kui mõtleme meie merendusloo peale, mis umbes poolteist-kaks sajandit tagasi sai siin-seal jalad alla just salakaubaveo abil, siis pole kellelegi suuremat midagi ette heita. Nüüd tuuakse Lätist märjukest ju rohkesti, ja eks see ole koht, kus asjale veidi laiemalt vaatama peab. Seadusetähes kirjutatu on muutuva ja mööduva olemusega, ning mis täna keelatud, see ei pruugi homme seda enam olla. Vastupidi muidugi ka.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles