Raudtee investeeringukavas elektriraudteed Rakvereni pole

Raudtee tegevuskavas eeldatakse iga-aastase kaubaveomahu 5,5-protsendilist kasvu.

FOTO: Marianne Loorents

Vabariigi valitsus kinnitas raudteetaristu rahastuse tegevuskava aastateks 2019–2024. See näeb ette 431 miljoni eurost investeeringut, kuid elektriaraudteed Rakvereni, millele Lääne-Viru arengukavas loodetakse, kirjas pole. Küll aga lubab riik remontida Tapa-Narva raudteed kiiruse tõstmiseks.

"Meie eesmärk pole ainult tänase taristu kvaliteedi säilitamine, vaid iga aasta tuleks astuda samm edasi paremuse suunas,“ ütles majandus- ja taristuminister Kadri Simson. "Ühelt poolt on oluline sõidukiiruse tõstmine reisirongidele, teisalt raudtee ületuskohtade muutmine ohutumaks nii autodele kui jalakäijatele."

Olulisemad investeeringud on Tallinna-Tartu ja Tapa-Narva raudtee kiiruse tõstmine ja Riisipere-Turba raudtee ehitamine. Investeeringute plaan hõlmab ka Lääne-Harju liinide kapitaalremonti, liiklusjuhtimissüsteemide uuendamist, kontaktvõrgu rekonstrueerimist, 30 raudteeülesõidukoha remonti, Lelle-Türi raudteelõigu rekonstrueerimist, side- ja turvangusüsteemide uuendamist, Rapla-Lelle raudtee rekonstrueerimist, Liiva, Kiisa ja Kohila jaamateede remonti ja Tallinna-Väike-Liiva raudtee rekonstrueerimist.

Lisaks on tegevuskavas välja toodud tulevikku suunatud, kuid hetkel kas rahastuseta või rajamise otsuseta projektid: Tallinna-Rapla raudteelõigu läbilaskevõime suurendamine, Turba-Haapsalu-Rohuküla raudtee ehitus, Tallinna ringraudtee rajamine, Valga-Koidula raudtee renoveerimine ja avamine reisirongiliikluseks, raudteevõrgustiku elektrifitseerimine ning Tallinna-Tartu ja Tallinn-Narva kiiruste tõstmine kuni 160 km/h.

Tagasi üles