Taas arutleti Roodevälja jäätmekütuse­tehase mõju ning detailplaneeringu üle

Katrin Uuspõld
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maaala, mille suurus on 2,68 hektarit, soovitakse jagada kaheks krundiks: ühele neist tuleks ohtlike jäätmete laohoone ja ohtlike vedelate jäätmete töötlemisjaam, teisele jääksid tegutsema T.R. Tamme Auto OÜ ning Roodevälja Terminal OÜ.
Maaala, mille suurus on 2,68 hektarit, soovitakse jagada kaheks krundiks: ühele neist tuleks ohtlike jäätmete laohoone ja ohtlike vedelate jäätmete töötlemisjaam, teisele jääksid tegutsema T.R. Tamme Auto OÜ ning Roodevälja Terminal OÜ. Foto: Meelis Meilbaum

Märtsi lõpus peeti Rakvere valla Roodevälja küla Terminali tee 12 kinnistu detailplaneeringu ja keskkonnamõju strateegilise hindamise aruande eelnõu täiendav avalik arutelu. Tegemist on kinnistuga, mille maaomanikuks on praegu Roodevälja Terminal OÜ ja hoonestusõigus on T.R. Tamme Auto OÜ-l, kes on ühtlasi rentnik. Mõlemad ettevõtted tegelevad kütuse ja bituumeni käitlusega.

Plaan on jagada maaala detailplaneeringuga kaheks krundiks, millest ühele tuleks ohtlike jäätmete laohoone ja ohtlike vedelate jäätmete töötlemisjaam, teisele jääksid tegutsema T.R. Tamme Auto OÜ ning Roodevälja Terminal OÜ. Ladustamise ja töötlemisega hakkaks tegelema R-S Terminal OÜ, mille omanikud on Mihkel Miilpalu ja AS Ragn-Sells.

Avalikule arutelule kogunes enam kui paarkümmend piirkonna elanikku, kes on jätkuvalt mures põhjavee saasteohu ja lõhnahäiringute pärast. Planeeringu koostaja andis kokkutulnutele selgitusi rakendatavate ohutusmeetmete kohta ja ülevaate tulevase tehase tehnoloogiast.

Rakvere vallavolikogu esimees Peep Vassiljev nentis, et teema on väga komplitseeritud. “Kui kõik ütlevad jäätmete töötlemisele ei, siis ometi kuskil peab ka seda tegema. Termilist ega keemilist jäätmete töötlemist Roodeväljale ei tule, värvijäägid segatakse sobilikus vahekorras vana mootoriõliga ja saadakse Kunda Nordicule jäätmekütust. Tegemist on energeetilise ressursiga ning selle võrra säästame fossiilkütuseid, oma põlevkivi,” kõneles Vassiljev.

Volikogu esimees rõhutas, et kindlasti peavad nii loodav ettevõte kui ka Tamme Auto kasutama gaaside kogumise VRU-süsteemi. “Paraku on inimeste ninaretseptorid tundlikumad kui Eestis kehtestatud normid,” nentis Peep Vassiljev.

Rakvere valla arendus- ja planeerimisspetsialist Kaire Kullik ütles, et lähiajal vastatakse avalikuks aruteluks laekunud kirjadele ja arutelul tekkinud küsimustele ning seejärel saadetakse detailplaneering koos keskkonnamõju strateegilise hindamise aruandega kooskõlastamisele ja piirinaabritele arvamuse avaldamiseks. Kui keskkonnamõju strateegilise hindamise tulemused on detailplaneeringusse lisatud, arutab Rakvere vallavolikogu, kas detailplaneering vastu võtta või mitte ning korraldatakse veel üks detailplaneeringu avalik väljapanek ja avalik arutelu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles