Pakane viis rivist kaks elektriautot

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Üks krõbedale pakasele alla vandunud elektriautodest Mitsubishi i-MIEV oli eile lõunal Silberauto Tartu teeninduses vooluvõrgus ning ootas ülessoojenemist.
Üks krõbedale pakasele alla vandunud elektriautodest Mitsubishi i-MIEV oli eile lõunal Silberauto Tartu teeninduses vooluvõrgus ning ootas ülessoojenemist. Foto: Margus Ansu

Siiani üsna hästi talvekülma talunud Mitsubishi elektriautod hakkasid sel nädalal esimest korda tõrkuma ning teisipäeval saatis linna sotsiaalabiosakond esimesed kvoodirahade eest ostetud moodsad sõidukid Silberauto teenindusse.


«On tekkinud esimesed probleemid ja kaks sõidukit on rivist väljas,» ütles Tartu linna sotsiaalabiosakonna peaspetsialist Martin Joel Bachmann ning rääkis, kuidas üks autodest oli jäänud nädalavahetuseks ilma juhtmeta seisma ja kuigi aku oli laetud, ei läinud masin enam tööle. «Aga selle eest meid hoiatati ja see oli meie viga,» tunnistas Bach­mann.

Teisel juhul võeti auto küll hommikul laadimisjuhtme otsast ja isegi sõideti natuke, kuid pärast väikest seismist mootor enam käima ei läinud.

«Tehnik ütles, et sõidumaa oli liiga lühike. Et aku oleks korralikult üles soojenenud, oleks pidanud pikemalt sõitma,» lausus Bachmann. Masin oli liikunud umbes kolmsada meetrit ja kahe käivitamise vahe oli kolmveerand tundi.

Aku jahtub maha

Kui auto on seisnud öö otsa vooluvõrgus, pole hommikune käivitamine Bachmanni sõnul isegi praeguse krõbeda pakasega suur probleem. «Aga kui jätta masin külma kätte seisma kas või pooleks tunniks ja voolu taga ei ole, siis jahtuvad akud maha ja enam ei käivitu,» selgitas Bach­mann.

Elektriautode hoolduseks on sotsiaalministeeriumil sõlmitud leping Silberauto teenindusega ning kui masin teele jääb, kutsutakse treiler järele. «See on tasuta. Meil pole ka mõtet neid ise laadimispunkti viia, sest kui aku on jahtunud, ei pruugi see uuesti laadima hakata,» lausus Bachmann.

Lisaks käivitusprobleemile on käre pakane vähendanud ka ühe laadimisega sõidetavat kilometraaži, sest palju energiat kulub salongi soojendusele. «Kui põhja keerata, soojendab ilusti, aga sõidumaa väheneb,» märkis Bachmann.

Varem sai ühe laadimisega sõita 80–90 kilomeetrit, kuid nüüd on see maa 50–60 kilomeetrit.
Kalda päevakeskuse juhataja Annika Sõna ütles Tartu Postimehele, et nende seitsmeteistkümnest autost läksid hommikul sõitu umbes pooled. «Aga teised ei seisa külma pärast, vaid meil on täna (eile – toim) teised tööülesanded,» lausus ta, ja kinnitas, et Sil­ber­auto teenindusse pole ühtegi nende masinat veel saadetud.

Tõrked laadijaga

Samas oli päevakeskusel tekkinud probleem laadimispunktiga. «Meil on kaks kohta, kus ei saanud eile laadida. Näitas küll, et vool on sees, aga ei laadinud,» selgitas Annika Sõna.

Martin Joel Bachmanni sõnul pole mõtet tõrgete üle imestada, sest ka autode tootja on hoiatanud külmaga tekkivate probleemide eest.

«Tootja ütles, et alates 20–25 külmakraadist võib tõrkeid tulla, ja praegu on see hetk saabunud,» märkis Bachmann, «ka minu naise bensiinimootoriga auto ei käivitunud hommikul ja pole midagi imestada. Aga kui külm kestab, eks siis peame mõtlema, mis saab.»

Tartu linnal on praegu 24 elektriautot.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles