Bussijuht: kütus on otsas, minge jala edasi!

Asso Puidet
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pärnu linnabuss. Pilt on illustratiivne.
Pärnu linnabuss. Pilt on illustratiivne. Foto: Urmas Luik

Pärnus on linnabussid nii pooleks murdunud kui põlema süttinud, neljapäeval lisandus nende tragikoomiliste sündmuste ritta juhtum, kus inimesi täis bussil lõppes kesk sõitu kütus.

“Lihtsalt jäi seisma ja bussijuht ütles, et enam edasi ei saa, kütus on otsas ja aurude peal edasi sõita ei saa,” vahendas toimetusega ühendust võtnud Virve neljapäeva õhtul kella kümne paiku Vana-Rääma tänaval Aleksandri pubi juures liini number 7 bussiga juhtunud äpardust.

Kui hämmeldunud sõitjad sohvrilt pärisid, kas asendusbussi ei tule, oli bussijuht selgitanud, et sellisel kellaajal pole enam kedagi võtta. “Ei palunud vabandust ega midagi, ainult konstateeris fakti,” ütles Virve, keda juhi näiliselt ükskõikne suhtumine häirima jäi.

Ei jäänudki siis Virve hinnangul umbes paarikümnel inimesel muud üle, kui soojast bussist 20kraadise pakase kätte astuda ja omal jalal edasi minna.

“21. sajand ja bussil lõpeb kütus otsa … Ma saan aru, et sa lähed eraautoga ehku peale välja, aga reisijateveol ei saa ju niimoodi,” leidis Virve, et niisugune intsident ei tee firmale just au.

GoBusi Pärnu regiooni direktor Andrus Kärpuk ei tahtnud esiti lugu uskuda. “Tundub olevat nagu vähe kummaline jutt,” sõnas ta. Pärast mõningat uurimist tunnistas ta, et paraku vastab jutt tõele.

Toimunu kohta oli Kärpukil selgituski. Nimelt oli bussijuht eeldanud, et kütusepaagis on veel küllaldaselt diislit. Eeldus toetunud nüüdseks kontrollitud faktile, et bussiga oli pärast paar päeva varem toimunud tankimist sõidetud vaid 60 kilomeetrit.

Versiooni, et tegemist oli tehnilise probleemiga ja kütus paagist välja nirises, heitis Kärpuk kõrvale. “Meil seisavad need bussid seal Mai tänava ääres, nii et võib-olla on keegi paagi kallal käinud,” kahtlustas ta pigem vargust, mida tema teada on ennegi ette tulnud.

Ent isegi võimalik vargus ei vähenda Kärpuki sõnutsi bussijuhi süüd, enne väljasõitu pidanuks ta bussi üle kontrollima. “Loomulikult me süüdistame bussijuhti, kes ei olnud küllalt tähelepanelik,” ütles Kärpuk, et konkreetse bussi juhiga on juba väga tõsiselt vesteldud. Liiati on ju bussidel nagu enamikul mootorsõidukitel armatuuril kütusenäidik. Tõsi, Kärpuk nentis, et need pole bussidel kõige täpsemad. Seegi kord olla näidiku andmetel paagis kütust leidunud.

Mis asendusbussi puutub, siis tõepoolest, bussifirma hoiab kahte bussi reservis hommikul kella neljast üheksani õhtul.

Hiljem on liikumist juba nii vähe, et nagu Kärpuk ütles, tuleb rikete korral odavam maksta inimeste taksoarveid kinni kui hoida mehi igaks juhuks valves. Sellegi juhtumi puhul on ettevõte valmis taksoarved hüvitama.

“Mitte üheski valdkonnas, isegi lennunduses pole võimalik 100 protsenti töökindlust tagada, aga me teeme oma parima,” kinnitas Kärpuk, kelle sõnade kohaselt tehnikaaladel ikka teinekord viperusi ette tuleb.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles