Hansa Biodiesel esindab Hiina tehnoloogiat euroliidus

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Autorehvidest on plaanis õli tegema hakata.
Autorehvidest on plaanis õli tegema hakata. Foto: Elmo Riig / Sakala

Hansa Biodiesel, kes kavatseb Kundasse rajada vanade rehvide pürolüüsitehase, sai Hiinas väljatöötatud pürolüüsitehnoloogia ainuesindajaks kogu Euroopa Liidus.


Hansa Biodiesel OÜ juhatuse esimees Andres Kriis rääkis, et hiinlaste väljatöötatud tehnoloogia võimaldab vanade rehvide taaskasutuse pürolüüsi meetodil, mille abil saadakse kõrge kvaliteediga tahm, mida kasutatakse rehvitööstuses ja ka printeritahma koostisosana.


"Teise saadusena saame vanametalli, kolmandana kütteõli," selgitas Kriis.

Uudne tehnoloogia

Andres Kriis rääkis, et Hiina teadlaste eesmärk oli luua tänapäevastele keskkonnanõuetele vastav tehnoloogia rehvide taaskasutuseks.

"See tehnoloogia on tänu oma patentidele maailmas ainulaadne ning selle suurimaks eeliseks on keskkonnasõbralikkus, mis tähendab, et see rehvitöötlemismeetod vastab ELis kehtestatud normidele, mis laienevad jäätmepõletustehastele," rääkis Andres Kriis.

Hiinlastelt on tellitud üks tehas Saksamaale, kolm Ameerika ühendriikidesse, mitu tehast on püsti Aasias.

Septembris valmib vanarehvide pürolüüsitehas Dominikaani vabariigis Kariibi mere ääres.

Esindusõigus euroliidus

"Hiinlaste väljatöötatud pürolüüsiteh­noloogia esindusõiguse saime alles viimastel päevadel, kui oli loodud juba usalduslik suhe," kõneles Kriis.


Hiinlaste huvi oli leida firma Euroopas, kes on kursis ELis kehtivate õigusaktidega. "Nende prioriteet on toota, mitte tegeleda müügi ja turundusega," sõnas ta.

Partnerit olid nad otsinud juba pikemat aega. Praegu on neil partner Ameerika ja Aasia regioonis. Nüüd on ka ELis olemas esindaja Hansa Biodiesel OÜ näol.

Andres Kriisi sõnul avardab saadud ainuõigus ärilisi perspektiive palju.

"Leppisime ka kokku, et Hansa Biodiesel hakkab selle tehnoloogia ainuesindajaks Euroopa Liidus," kõneles Kriis.

Tehas Kundasse

Andres Kriis rääkis, et ettevalmistused Kundasse pürolüüsitehase rajamiseks edenevad.

"Märtsi teise poolega lõpetame keskkonnamõjude hindamise programmi ja anname sisse kompleksloa taotluse. Paralleelselt tegelen projekteerimisküsimustega, ehitaja leidmisega ja muude projektijuhtimisega seotud küsimustega. Oleme oma tegevusega ajagraafikus," rääkis Kriis.

Õlitehase keskkonnamõju hindaja, Tallinna ülikooli ökoloogiainstituudi Kirde-Eesti osakonna juhataja, juhtekspert Valdo Liblik ütles, et protsessi patenteerinud firma andmetel kuulub kasutusse võetav tehnoloogia omas valdkonnas kolmanda põlvkonna tehnoloogiate hulka ja vastab täielikult esitatud nõuetele.

Kunda linnavalitsuse maakorraldaja Janar Vellak rääkis, et Hansa Biodiesel OÜ Kundasse Sauna tänavale kavandatava vanarehvide termilise töötlemise ehk pürolüüsitehase keskkonnamõjude hindamise programm ei saanud avalikul arutelul ühtegi vastuväidet.

Programmi avaliku väljapaneku jooksul esitati kaks ettepanekut.

Üks ettepanek oli teha lisauuringuid atmosfääriheitmete kohta, teine täpsustada Kunda jõest ammutatava tehnoloogilises protsessis kasutatava vee hulka ning tekkivate saasteainete edasist käitlemist.

Varasema info kohaselt plaanib Hansa Biodiesel tehase esimesel tööaastal tootmisvõimsuseks 10 000 tonni kütteõli.

Vanade rehvide pürolüüsi tehnoloogiaga tegeleb Jinan Youbang Hengyu Science and Technology Development Ltd, seda juba üle kümne aasta.

Seal töötab ligi sada inseneri ja teadlast.


Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles