Tarbijakaitseamet kontrollib hinnaerinevusi regulaarselt

Kristi Ehrlich
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ebameeldivate üllatuste vältimiseks soovitab Hanna Turetski tarbijatel olla tähelepanelik ning jälgida ostutšekke.
Ebameeldivate üllatuste vältimiseks soovitab Hanna Turetski tarbijatel olla tähelepanelik ning jälgida ostutšekke. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Väljavalitud kauba eest tahetakse kassas sootuks kõrgemat hinda kui müügisaalis hinnasildil kirjas. Kuidas nüüd klient käituma peaks? Selgitab tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski.

Millised on tarbija õigused, kui soovitud toote hind erineb müügisaalis ja kassas? Kas kliendil on õigus toote ostmisest loobuda või nõuda toodet välja reklaamitud hinnaga?

Kui kassast läbi löödud hinnad ei vasta müügisaalis kaupade juures teavitatud hindadele (ostutšekil on kõrgemad hinnad), siis võib tarbija sellise eksimuse mõjul tehtud tehingu tühistada. Ehk teisisõnu, tarbija võib sellisest ostust loobuda. Lisaks tuleb müüja sellist tegu käsitleda tarbija eksitusse viimisena, mis on karistatav. Teisisõnu tuleb teavitada kaupluses vastutavat isikut ning sellekohase info võiks esitada ka tarbijakaitseametile.

Kõige parem on eksituse selgudes lahendada probleem kohe, kassa juurest lahkumata. Kui tarbija avastab aga eksituse või hinnapettuse alles kodus, tuleks võimalikult kiiresti, soovitavalt veel samal päeval, pöörduda müüja poole ning esitada talle kohe pretensioon ostu tühistamiseks.

Kui palju müügisaalis ja kassas tingitud hinnaerinevusest ajendatud kaebusi tarbijakaitseametile laekub?

Aeg-ajalt tarbijad selliste küsimustega tarbijakaitseametisse pöörduvad, kuid mitte massiliselt.

Kas sellistel juhtudel saab ka poodi või poeketti trahvida/karistada?

Kui hinnad erinevad saalis ja kassa, on tarbijakaitseseaduse alusel maksimaalne karistus juriidilisele isikule 2000 eurot

Kui sageli kontrollib tarbijakaitseamet hindade vastavust müügisaalis ja kassas?

Hinnaerinevuse kontrollimine on üks regulaarsemaid kontrolle, mida tarbijakaitseamet teeb ning selle kohta avaldame ka vastavaid kokkuvõtteid. Sellel aastal on kontrolli tehtud üks kord kvartalis, jaanuaris ja mais.

Kui kampaania on läbi, siis kui kiiresti peaksid müügisaalist olema eemaldatud soodsamat hinda lubavad sildid, mis võivad klienti eksitada?

Kampaania lõppedes peaksid ka hinnasildid korda saama.

Millised on tarbija õigused siis, kui ta avastab alles kodus kassatšekki uurides, et kaup, millele müügisaalis olev värviline silt lubas kampaaniahinda, maksis tegelikkuses rohkem, sest kampaania oli juba läbi?

Kui tšekk on alles ja kaup kasutamata, tuleks kauplusesse tagasi pöörduda kohe. Üldjuhul tuleb aga hind üle vaadata kassa juurest lahkumata, sest hiljem võib olla probleeme juba keerulisem lahendada.

Kas teenindajal on kohustus kliendile peale arve maksmist kassatšekk anda? Tihtipeale küsivad kassapidajad, kas klient soovib tšekki või mitte? On see õige käitumine?

Tšekk tuleb anda kindlasti ostude puhul, mis on suuremad kui 20 eurot, odavamate asjade puhul siis, kui tarbija soovib.

Tarbijal tuleb aga arvestada sellega, et tšekk on üks kindlamaid ostu tõendamise võimalusi ja pigem tasub see alati vastu võtta ning väärtuslikumate toodete puhul ka säilitada.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles