Mailiis Meitsar: “Õpilast tuleb võtta sellisena, nagu ta on, kõikide tema omadustega”

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mailiis Meitsar külastas jõulude ajal koos õpilastega Virumaa loomade varjupaika.
Mailiis Meitsar külastas jõulude ajal koos õpilastega Virumaa loomade varjupaika. Foto: Siiri Kunder

Mailiis Meitsar tuli Tamsalu gümnaasiumi inglise keele õpetajaks kolm aastat tagasi ning lisaks keeleõpetajaks olemisele jätkub tal energiat ja ideid ka kooli õpilasesinduse koordinaatorina klassivälise töö edendamiseks.

Kas noorus on õpilaste sütitamisel voorus?

Usun, et ei ole vahet, kas õpetaja on noorem või vanem, – kui õpetajal jätkub tahet ja sisemist motivatsiooni, siis õpilaste sütitamine tuleb juba iseenesest. Noorus on lihtsalt väike eelis ja aitab sellele pisut kaasa. Kui tahta panna õpilane millestki huvituma, peab õpetajal ka endal huvi ja sisemist nii-öelda sädet olema asjaga tegeleda.

Klassivälist tööd tähtsustatakse koolielus järjest enam. Koguni õpilase tulevasel karjääriplaneerimisel olevat sellel tähtis roll. Kuidas toetab Tamsalu kooli juhtkond teie töid ja tegemisi?

Klassiväline töö on hea võimalus õpilast tundma õppida, et teada saada tema huvisid ja seda, kuidas ta käitub väljaspool klassitundi. Usun, et kui õpilane on kuulunud kooli õpilasesindusse, korraldanud üritusi, olnud kaasatud otsustamisse, siis on sellest kasu ülikoolis ja tulevases elus. Esiteks laieneb silmaring, teiseks areneb empaatiavõime ning kolmandaks suhtlemisoskus. Minu arvates on see suurepärane võimalus enesearenduseks.

Kooli juhtkond on minu tegemisi õpilasesindusega igati toetanud. Vajadusel istume kõik koos laua taha ning arutame asjad põhjalikult läbi. Juhtkonnalt olen mõnikord saanud mõtteid, mille peale ise pole tulnudki.

Millised on olnud need üritused ja ettevõtmised, millega olete ise ja on ka teie õpilased väga rahule jäänud?

Nüüd saan rääkida küll ainult enda ja mingil määral ka õpilasesinduse eest. Õpilasesindus sellisel kujul, nagu ta on praegu Tamsalu gümnaasiumis, on eksisteerinud kaks aastat. Me oleme endale võtnud suhtumise, et tegutseme tasa ja targu. Kahe aasta jooksul oleme korraldanud mitu üritust, millest kõige uhkemad oleme aastalõpuballi üle. Nüüdseks on see toimunud juba kahel korral.

Oleme saanud seda korraldada täiesti algusest ja täiesti ise. Mina olen eelistanud jääda tagaplaanile ja lasknud õpilastel ise mõelda, otsustada, organiseerida, esinejatega kohtumisi kokku leppida jne. Vajadusel abistan, annan nõu, soovitan asju vaadata teise nurga alt jne. Aastalõpuballi organiseerimine algab meil juba tegelikult õppeaasta esimesest poolest ning kestabki kuni balli toimumiseni ja kokkuvõtete tegemiseni juuni alguses. Päris pikk ja keeruline, aga seni on see meil õnnestunud. Tore on vaadata, kuidas noored tahavad millegi õnnestumise nimel töötada ja vaeva näha.

Õpilase ja õpetaja suhe toetub vastastikusele usaldusele. Kuidas õpetajana koolinoorte usaldust võita ja hoida?

Arvan, et õpetaja peab jääma iseendaks. Olen ka kindel, et kõikide usaldust ei ole võimalik võita, ning arvan, et õpilane ise valib õpetaja, keda ta usaldab. On see siis õpetamismeetodite, huumorimeele, isikupära või iseloomu tõttu, seda otsustab õpilane ise. Õpilast tuleb võtta sellisena, nagu ta on, kõikide tema omadustega.

Tamsalu gümnaasiumil on sõpruskoolid Suurbritannias, Soomes ja Lätis. Kui palju on need sidemed laiendanud Tamsalu koolinoorte silmaringi ja sõpruskonda?

Iga reis laiendab silmaringi ja annab inimesele midagi juurde. Reisid Soome ja Inglismaale on pikaajalisemad. Nii on saadud sealsete õpilastega kauem koos olla ning suhelda läbi erinevate tegevuste.

Külastused Läti kooli on tavaliselt paaripäevased, mille vältel on meie õpilastele tutvustatud Läti kultuuri ja tavasid muusika ja tantsu kaudu.

Kindlasti on õpilased endale uusi mõttekaaslasi leidnud ning nendega sidepidamine ei ole tänu sotsiaalmeediale olnud väga keeruline. Suhtlus on suurem reisi ajal ja kohe pärast reisi, kui emotsioonid on värsked.

Millised on teie nipid õpetajana, et toetada õpilaste loovuse arengut?

Üritan kaasata õpilasi nii palju kui võimalik. Küsin tagasisidet oma töö, meetodite, harjutuste ja palju muu kohta. Kui õpilane tunneb, et ta on minu töösse kaasatud, siis paneb ta paberile kirja oma tõelised soovid. Püüan neid täita nii palju kui võimalik.

Mina kui aineõpetaja saan oma tunnis kasutada üsna palju rühma- ja paaristööd. Minu jaoks on see üks suuremaid loovuse arendamise võimalusi, ühtlasi areneb ka koostööoskus.

Kui suur on kohaliku kogukonna toetus õpilasesinduse ettevõtmistele?

Tamsalu juures paneb rõõmustama kohalike ametiasutuste toetus. Näiteks Tamsalu kultuurimajaga on õpilasesindusel väga soojad suhted ning me tuleme alati üksteisele vastu.

Sama kehtib ka vallavalitsuse ning ASi Hallik kohta. Eriti on nad abistanud aastalõpuballi korraldamisel.

Millised on seni teostamata plaanid ja unistused koolivälise töö edendamisel?

Kõige suuremaks unistuseks oleks õpilas­esindus veel populaarsemaks muuta ning suurendada õpilaste osalust kooliüritustel.

Me tegelikult täidame oma unistusi igal nädalal, ikka sammuke korraga.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles