Minister: elektriautod pole mõeldud linnajuhtidele

, arvamustoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sotsiaalministri hinnangul pole elektriautod abilinnapeade jaoks, vaid sotsiaaltöötajatele.
Sotsiaalministri hinnangul pole elektriautod abilinnapeade jaoks, vaid sotsiaaltöötajatele. Foto: Aarne Mäe

Elektriautod on mõeldud sotsiaaltöö tegemiseks, mitte abilinnapeade ametiautodeks, rõhutas sotsiaal­minister Hanno Pevkur, kohtudes Rakvere linnajuhtidega.

“Minu sõnum linnapeale oli väga selge. See õnn ja võimalus, et meil on 507 elektriautot kasutada, on paljuski tänu usaldusväärsusele, sest me oleme ära teinud need asjad, mis oleme lubanud.“ Ütles Pevkur, kui oli kohtunud Rakvere linnapea Toomas Vareki ja abilinnapea Allar Aroniga.

Ta lisas, et abilinnapead ei peaks nende autodega sõitma. “See ei ole see, mida me oleme jaapanlastega kokku leppinud. Seda autot tohivad kasutada ja peavad kasutama sotsiaaltöötajad,” rõhutas ta.

Minister usub, et linnajuhid teevad sellest oma järeldused.

Allar Aroni sõnul oli esmases Rakvere linnavalitsuse taotluses kirjas, et ühte elektriautot hakkab kasutama sotsiaalvaldkonda kureeriv abilinnapea.

“Lepingus ei ole nii üheselt öeldud. Mainitud on sotsiaaltöö tegijad. Kohtun sotsiaalministeeriumi inimestega ning räägime läbi ja lepime kokku,” kõneles Aron ja lisas, et praegu on katsetamise periood ja on loomulik, et abilinnapead ise ka proovivad ja hoiavad ennast kursis elektriautode võimaluste ja omadustega.

Hanno Pevkuri sõnul on lepingus üheselt mõistetavalt kirjas, et elektriautod on mõeldud üksnes sotsiaaltöötajatele klienditöö tegemiseks.

Abilinnapea Sven Kesleri puhul loodab minister, et ta on juba oma järeldused teinud. Tema ametiauto põles hiljuti kodugaraažis maha.

“Ma sain aru, et Kesler oli ametisse astudes väga usin ametiauto teemaga tegelema. Eks ta teeb vastavad järeldused, ja nüüd ei ole niikuinii seda autot, millega sõita. Nii ta on,” nentis Pevkur.

Sotsiaalministeerium nõuab regulaarselt aruandeid elektriautode kasutamise kohta ja jälgib seda.

Samuti analüüsib Tallinna tehnikaülikool autode kasutamist nendele paigaldatud GPS-seadmete andmeid töödeldes. Elektriautode väärkasutajaid on võimalik ka karistada.

“Lepingus on mõningad sanktsioonid ette nähtud, aga ma ei tormaks karistama. Need autod on mõeldud inimeste abistamiseks – sotsiaaltöötajatele sotsiaaltöö tegemiseks,” rääkis minister.

Pevkuri hinnangul on elektriautode projekt kokkuvõttes ennast igati õigustanud ja õnnestunud.

“Laias laastus võime öelda, et suuri probleeme ei ole meil sotsiaaltöötajate elektriautodega olnud,” lausus minister.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles