Urmas Tamm: Sven Kesler peab võtma vastutuse ja tagasi astuma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Urmas Tamm
Urmas Tamm Foto: Meelis Meilbaum / Virumaa Teataja

Õnnetused on alati inimlikult rasked läbi elada. Oleme kõik viimase aja uudistest lugenud, et tulekahju laastas Rakvere abilinnapea Sven Kesleri elukohas Määri külas abihooneid.

Inimlikult on see vägagi suur läbielamine ja tuleb kaasa tunda nii Sven Keslerile kui ka tema perele. Usutavasti oli vara kindlustatud ning hoonekompleks saab taastatud.

Hoopis teised lood on aga, kui vaadata asjale läbi linnavoliniku vastutustundliku pilgu. Sealt tekib rida küsimusi. Küsimusi, mis on siiani vastuseta. Küsimusi, mis viivad pealkirjas nimetatud teemani.

On siiani selgusetu, miks siis ikkagi üldse oli ametiauto, mille sotsiaalministeerium CO2 müügikvoodist saadud rahaga riigiabina hankis ja mis peaks olema ju sotsiaaltöötajate kasutuses, Rakvere linna rahanduse ning  hariduse ja kultuuri eest vastutava, IRLi kuuluva abilinnapea koduküünis. Töövälisel ajal. Väike-Maarja vallas. Kas ei ole siin ilmselgelt tegemist ametiauto mittesihipärase kasutamisega? Kõik senised selgitused on tundunud  mitteveenvad.

Teema on seda omapärasem, et just IRLi kuuluv abilinnapea Sven Kesler nõudis n-ö printsipiaalse inimesena oma ametikohale asudes esimese asjana ametiautode kasutamise korra pedantlikku järgimist linna valdkondlikes allasutustes. Tean Rakvere spordikeskuse nõukogu liikmena tema toonast sirgjoonelise ja põhimõttelisena tundunud nõuet, et ametiauto peab töövälisel ajal viibima ametiasutuse territooriumil.

Pooldan linnavolikogu liikmena igati korda ja läbipaistvust ametiautode kasutamisel, kuid siin kehtigu põhimõte, et seda, mis teistelt nõutakse, tuleb ka ise täpselt järgida. Tundub, et abilinnapea Sven Kesler on osutunud ametiautode puhul tõekuulutaja näoga variseriks, elades põhimõtte järgi, et see, mis on lubatud Jupiterile, ei ole lubatud härjale.

Küsimusi aga tekib veel. Kas mitte just ametialaseks kasutamiseks mõeldud  elektriauto mittenõuetekohane laadimine kodumajapidamises ei võinud olla tulekahju põhjuseks ja kas abilinnapea Sven Kesleri käitumises ei või esineda isiku süülise tegevusega seonduvaid asjaolusid, mis põhjustasid tuhandetesse eurodesse ulatuva kahju nii linnale kui ka riigile? Sellisel juhul võib järgneda asja uuri­mine ja sellele võib-olla ka kriminaalvastutus. Loodan, et uurimine annab neile küsimustele vastuse.

Kuidas reageerib juhtunule sotsiaalministeerium ja Virumaalt riigikokku pääsenud tänane justiitsminister Hanno Pevkur? Kas tema jaoks piisab vaid sotsiaalministrina sõbralikust vestlusest linna juhtkonnaga või peab ka tema tänase ministrina siinkohal selge vastutuse võtma nii riigi kui ka Rakvere linna valijate ees?

Kuidas toimunusse suhtuda? Kas ülima tõsidusega või reformierakonnas levinud põhimõttel “mõisa köis, las lohiseb” ... küll ämm annab uue auto jaoks raha?

Samuti on küsimus, kuidas mõjub elektriauto – võib-olla mittenõuetekohaselt laetud – põleng autotootja Mitsubishi korporatsiooni elektriauto mainele laiemalt nii Eestis, Euroopas kui ka kogu maailmas. Siinkohal võib negatiivsest mainest tekitatud kahju küündida auto maksumuseks olevatest eurotuhandetest oluliselt suuremate summadeni.

Selge on see, et kehtivaid arusaamu ametiauto kasutamisest on abilinnapea Sven Kesler olulisel määral rikkunud ja tagajärjed on ülimalt tõsised. Antud olukorras tuleb kellelgi vastutus võtta. Avaldan arvamust, et abilinnapea Sven Kesler peab kõiki neid asjaolusid silmas pidades esitama lahkumisavalduse ja hiljemalt  järgmise linnavolikogu istungi toimumise ajaks ametist tagasi astuma.

Tagasi üles