Lagunev sild viis ühinemismõtteni

Andres Pulver
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Remonti vajavad sillad on probleemiks mitmel pool Eestis.
Remonti vajavad sillad on probleemiks mitmel pool Eestis. Foto: TEET SUUR/VIRUMAA TEATAJA

Rakvere linnavolikogu majanduskomisjon jõudis teisipäeva õhtul linna üldplanee­ringut arutades ideeni teha volikogule ettepanek ühinemisläbirääkimiste alustamiseks Rakvere vallaga.


Rakvere linnavolikogu majanduskomisjon esitab järgmisele, 1. juulil toimuvale volikogu istungile eelnõu, mille kohaselt peaks Rakvere linn tegema Rakvere vallale ettepaneku alustada ühinemisläbirääkimisi.


Suur otsus sündis esmapilgul pisikesest asjast, nimelt Rakvere veepuhastusjaama juures asuva silla saatuse üle vaieldes. Majanduskomisjoni liikmete arvates suletakse lagunenud sild õige pea liiklusele ja see tekitab palju probleeme.

Hulk variante
Lääne-Viru maavanem Urmas Tamm ütles, et tegemist on ülimalt kiiduväärse algatusega. "Eks me oleme maavalitsuses ju kaarte joonistanud ja nendel on vald linna osa olnud," lausus Tamm.

Rakvere linnavolikogu esimees Mihkel Juhkami kinnitas, et silla ja linna ning valla vahelise piiri küsimus on 1. juulil volikogus arutlusel kindlasti ka ilma majanduskomisjoni eelnõuta, kuid tegelikult võib volikogu ette jõuda koguni neli sama teemat käsitlevat eelnõu.

"Linnavalitsuse ja valla vahel on olemas mingisugune kokkulepe, mille kohaselt annaks vald silla koos väikese maasiiluga linnale, teine variant on küsida vallalt suurem kolmnurk, mis ulatuks Haljala teeni, kolmas variant on küsida endale suuremat raudteetagust ala, mis hõlmaks Kadrina tee algusse jäävad majad ja Tõrremäe, ja neljas on siis majanduskomisjoni ettepanek," loetles Juhkami.

Volikogu esimehe sõnul on ka variant teha Rakvere vallale ettepanek korraldada koos kohalike valimistega sealtkandi rahvale küsitlus, millisena näeksid nemad piirkonna tulevikku - kas linna või valla osana.

Praegust kokkulepet, mille järgi annaks vald linnale silla koos pisukese maasiiluga, peab Juhkami väga halvaks.
"Ei saa ju nii asju ajada, et kulud on sinu ja tulud minu," lausus Mihkel Juhkami, lisades, et silla remont maksab erinevatel hinnangutel üks kuni neli miljonit krooni.

Juhkami tõi ka näiteks, et Kadrina tee ja raudtee vahel elavatel inimestel puudub praegu võimalus seadust rikkumata jalgsi linna pääseda. "Üle viadukti jalgsi tulla tegelikult ei tohi," selgitas ta.

Vallal napib raha
Maavanem Urmas Tamm märkis, et Rakvere linn peaks kindlasti vaatama ka teistesse ilmakaartesse ja arutlema päris tõsiselt tuleviku üle.

Mihkel Juhkami sõnul on seda tehtudki, kuid tulemused on väga visad tulema. Ühinemist Rakvere vallaga pidas Juhkami esialgu äärmuslikuks ja arvas, et asja tuleks vaadata konkreetsete piirkondade kaupa.


Ka Urmas Tamm tunnistas, et näiteks Lasila kandil oleks võib-olla mõistlikum mõelda ühinemisele hoopis Tamsalu vallaga.

Rakvere vallavanem Aivar Aruja ütles, et vallal ei ole huvi intriigi üles tõstnud sillaga tegelda. "Meie jaoks jääb see sild natuke eemale," lausus ta.

Aruja arvates on silla halvas olukorras kaudselt süüdi linn, kes sulges Jaama tänava veoautode liikluseks ja Jeld-Weni suured puiduautod on silla ära lõhkunud.

"Sellepärast tegimegi linnale ettepaneku, et see silla endale võtaks, meie eelarves lihtsalt ei jätku raha selle remondiks," lisas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles