Mihkel Vabrit: Raskel ajal saab finantsasutusest abi

, SMS Laen ASi turundusjuht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mihkel Vabrit.
Mihkel Vabrit. Foto: Erakogu

Kiirlaenude teemat on mõistetavatel põhjustel Eesti ajakirjanduses käsitletud väga emotsionaalselt, kuid samas on tegemist klientide nõutud laenuliigiga, mis on paljudel aidanud ootamatuid väljaminekuid katta.


Kiirlaenud on teiste laenuliikide kõrval kasutusel üle kogu maailma. Kõige lähemad näited leiab Suurbritanniast, Soomest, Lätist, Leedust, aga kaugemaltki. Pangad on pakkunud juba aastasadu erinevaid laenutooteid, mille hulgas on alati olnud ka väikelaenud.



Pangast laenu võtmine on aga üldjuhul aeganõudev protsess. Kuna paljudel klientidel on soov ja vajadus kiiresti katta ootamatuid väljaminekuid (nt tervise või hädavajaliku remondiga seotud kulutused), siis tekkisid kiirlaenufirmad.



Traditsiooniliselt peaks krediitkaart asendama väike- ja kiirlaene, kuid nende taotlejale esitatakse sageli nõudmisi, mida on raske täita.



Turvalisem kui pangas

On levinud arvamus, et kiirlaenu võtmiseks piisab mobiiltelefoniga lühisõnumi saatmisest, kui juba laekubki raha kontole. Tegelikkus on siiski midagi muud. Kõik kiirlaenupakkujad peavad endiselt kinni soovist pakkuda mugavat ja kiiret teenust, kuid turvalisusele rõhutakse kohati isegi rohkem kui pankades.



Iga uus laenutaotleja peab end laenuandja juures identifitseerima, mida saab teha vaid passi või ID-kaardiga. Sel moel on tagatud klientide turvalisus nii esimesel kui ka järgmistel laenuvõtmistel. Pärast ühekordset identifitseerimist, näiteks Eesti Posti postkontorites, R-kioskeis või SMS Laen ASi laenukontorites, ja lepingu sõlmimist, saab laenu kätte mõnekümne minutiga.



Täiendava turvalisuse tagamisel mängib suurt rolli klient ise. Laenuvõtja isiku tuvastamisel välistatakse võimalus, et kiirlaen võetakse laenatud või varastatud kontoandmetega ning laenu tagasimakse jääb kergeuskliku võõra kanda.



Soovitame alati hoida oma isiklikud dokumendid turvalises kohas. Kui varastatud või laenatud isikutunnistusega ei avata pangakontot Eesti pankades, ei ole võimalik ka kiirlaenu saada.



Isegi varem registreerunud klientidelt küsitakse alates 4000 krooni suuruse laenusumma või esimakordse laenu taotlemisel topeltkinnitust, et oleks täiesti kindel, kas konkreetne isik ikka soovib laenu võtta.



Kui klient pole oma SMS Laen ASi parooli ja kasutajanime isiklikku telefoni salvestanud, pole võimalik varastatud telefoniga laenu võtta.



Üheksa korda mõõda ...

Soovitame oma klientidel mõelda alati Eesti vanasõna peale, mis enne lõikamist soovitab üheksa korda mõõta.


Laenamise juures on oluline väga hoolikalt kaaluda mitut tähtsat aspekti.



Kõigepealt tuleb kindlasti läbi mõelda, kas laenamine on vältimatu või on olemas alternatiive. Alati, kui raha laenamist on võimalik vältida, on soovitatav seda ka teha. Kui muid võimalusi tõesti pole ja vajadus kiire finantsabi järele on suur, siis tuleb vaadata tulevikku ja mõelda, kas poole kuu või kuu pärast on rahaline olukord nii palju paranenud, et on võimalik katta regulaarsed kulutused ja tasuda võetud laen.



Kui majanduslik olukord lähitulevikus ei paista paranevat, on targem laenamisest loobuda ja püüda olemasolevate vahenditega hakkama saada. Ei tahaks ju keegi meist sattuda olukorda, kus juba võetud laen kaetakse uue laenuga ja nii edasi. Sellisest nõiaringist on väga raske välja saada.



Et vältida lõhkilaenamist ja kergena tunduva raha mõtlematut kulutamist, on alati soovitatav konsulteerida laenunõustajatega. Kuigi laenusummad võivad tunduda väikesed, võib lühikeste maksetähtaegade ja rangete lepingutingimustega raskusi tekkida.



Laenu võtmisel tasub kindlas­ti hoolega lugeda laenulepingut, teha see enda jaoks selgeks ja lasta arusaamatuid punkte laenunõustajal lähemalt seletada.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles