Juhtusin televiisorist nägema keskerakonna valimisreklaami. Tahtmatult tekkis küsimus, et kes on siis loll - kas mina või keskerakond.
Poriloopimine tüütab - ise olete lollid
Millegipärast tundub mulle, et keskerakond peab lolliks mind.
Mulle ka ei meeldi Ansipi valitsus, aga europarlamendi valimistel pole Ansipi valitsusega suurt midagi pistmist.
Europarlamendi valimised ei saa tuua vahetust, mida keskerakond oma reklaamis pakub, sest valitakse kuus inimest, kes lähevad Brüsselisse ja Strasbourgi Euroopa asju ajama.
Just nimelt Euroopa asju, ehkki poliitikud ise üritavad väita, et tegelikult ajavad nad seal suurt ja ilusat Eesti asja.
Loomulikult on nad (loodetavasti) ka Eesti eest väljas, aga europarlament tegeleb ikkagi Euroopaga, nagu riigikogu Eestiga.
Ja Eesti saadikute võimalus Euroopas Eesti asja ajada on oluliselt väiksem kui Lääne-Virumaa saadikute võimalus riigikogus Lääne-Virumaa asja ajada.
Aga keskerakonna reklaami(de) ja vahetust vajava Eesti juurde tagasi tulles - ma ei taha loll olla. Ja ma ei suuda taluda erakonda, kes püüab mulle igati tõestada, et ma loll olen.
Juba Rakveres toimunud "Euroopa öö" nime kandnud valimisdebatil oli selgesti näha, et Brüsselisse pürgijad rääkisid peaasjalikult adekvaatset juttu, kui välja jätta uue testamendiga vehkinud Andres Toome ja Ansipi valitsust materdanud Vilja Savisaar.
Või on lood tõepoolest sellised, et keskerakondlased ei saagi aru, mis valimistega meil tegemist on.
Need valimised, kus Ansipi (või kes tahes siis peaministritoolil on) valitsust sõimata ja vahetust pakkuda, on alles kahe aasta pärast.
Varasemad ehk europarlamendi ja kohalikud valimised ei paku legitiimset võimalust valitsuse vahetamiseks, võitku keskerakond kas või kõik kuus kohta europarlamenti, mis on muidugi ülimalt ebatõenäoline.
See poriloopimine ja vassimine, et mitte öelda otse välja valetamine, hakkab juba ära tüütama.
Ise olete lollid.
Reklaamiseaduse 4. paragrahvi 1. lõige ütleb: "Eksitav on reklaam, mis ükskõik millisel viisil, kaasa arvatud esitlusviis, petab või tõenäoliselt petab üldsust või mis toodud põhjustel kahjustab või võib kahjustada konkurenti. Eksitav reklaam on keelatud."
Kui keskerakonna valimisreklaam ei peta või "tõenäoliselt ei peta" üldsust, on Eesti seadusandlusega midagi väga korrast ära.
Seda enam, et reklaamiseadus käsitleb reklaamina "teavet, mis avalikustatakse toodete või teenuste müügi suurendamise, ürituse või idee edendamise või mõnes muus vallas mõne muu soovitud tagajärje saavutamise eesmärgil ning mida reklaami avalikustaja tasu eest või mõnel muul vastaval kaalutlusel levitab."