Enamik autovedajaid puutub oma igapäevases töös kokku Venemaa poolel raha väljapressivate riigitöötajatega, näiteks tollitöötajate ja miilitsatega.
Autovedajad on hädas raha välja pressivate Vene riigitöötajatega
Eesti Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) president ja autotranspordifirma Lajos omanik Einar Vallbaum ütles, et umbes kolmandik veoajast kulub piiridel seismisele ja neljandik veohinnast kulub erinevate altkäemaksude ja kummaliste trahvide maksmiseks, mis vedajatelt sisuliselt välja pressitakse.
Vallbaum ütles, et isegi Eesti-Vene piiril peab Vene poolel olema paberite vahel 500-1000 rubla, et tollidokumentide vormistamine sujuvalt läheks. "Kui seda pole, leitakse põhjus venitamiseks," ütles Vallbaum.
Ta tõi idanaabrite juurest ka näite kummalisest trahvimismeetodist: "Kui sihiks on kirjutatud näiteks Ivangorod-Peterburg, siis käsitletakse isegi tanklasse keeramist marsruudilt kõrvalekaldumisena ja miilits teeb trahviprotokolli."
Sedasama temaatikat arutati äsja Kashastanis peetud Euro-Aasia transiidikonverentsil, kus Vallbaum viibis Eesti esindajana.
"Seal leiti, et selliseid asju tuleb rohkem avalikustada," märkis ERAA president.