Küttepuude ostmist kavandades tasub uurida kaupmehe tausta ning enne raha maksmist kogused ning kvaliteet üle kontrollida, et vältida hilisemaid sekeldusi.
Puude kvaliteeti kontrolli enne ostu
Eakas proua otsustas talvekütte tellida ajalehekuulutuse peale, kus pakuti soodsa hinnaga puid. Helistas, esitas tellimuse: 10 ruumi 30 cm pikkusi lepapuid. Kui koorem õuele saabus, oli aga pettumus suur.
"Koorem oli silmaga vaadates korralikult laotud, igaks juhuks küsisin üle, kas on ikka pliidipuud. Autojuht kallutas koorma maha ja alles siis nägin, et puid oli nii 30- kui 40sentimeetriseid ja isegi päris kõdunenud notte, mis mul pliidiuksest sissegi ei mahu, ka ei olnud kõik lepad," rääkis proua.
Kompromissipüüe
Naine ütles kauba toojale, et puud ei vasta tellitule. "Selle peale sain räige sõimu osaliseks ning kui ütlesin, et ei ole nõus maksma 4000 krooni, vaid 3500, autojuht vihastas ja karjus edasi. Olin üksi hoovis, kartsin ja andsin raha üle," jutustas naine.
Et omavalitsus toetab üksi elavaid eakaid 3000 krooni ulatuses küttepuude eest tasumisel, küsis naine autojuhilt paberit, mis ostu tõendaks. Autojuht kirjutas märkmikupaberile meesterahva nime, puude koguse ja hinna.
Pärast seda, kui palgatud abiline oli puud riita ladunud, mõõdeti kokku seitse ruumi küttematerjali. Ostja tundis, et teda oli tüssatud ja püüdis telefonitsi müüjaga uuesti ühendust saada, aga tulutult. Seepeale otsustas tarmukas naine politseilt abi küsida.
Otsest abi ta sealt küll ei saanud, kuid sai veel ühe telefoninumbri ja uue nime, millel tõesti vastas puudekaupmees.
Lahendus kohtust
Rakvere politseiosakonna pressiesindaja Mari-Riina Rist ütles, et antud juhul on tegemist tsiviilasjaga ning kui pooled omavahel kokkuleppele ei jõua, tuleb pöörduda kohtusse.
Tarbijakaitseameti Lääne-Virumaa inspektor Tiiu Baumann selgitas, et eraisikutevahelisi vaidlusi tarbijakaitse ei lahenda.
"Ajalehekuulutuse järgi ostes, kus kirjas on vaid mobiilinumber, võtab inimene alati riski. Enne puude ostmist tuleks uurida müüja tausta. Kui on tegemist eaka inimesega, siis on tal loodetavasti noorem abiline. Ja kui koorem on hoovil, siis tasub puud enne maksmist lihtsalt üle mõõta," jagas Baumann nõuandeid.
Selle juhtumi puhul jõudsid vanaproua ja puudekaupmees kokkuleppele - mees viib puud ära ja toob uued asemele. Teine koorem, mis õuele saabus, oli selline, nagu tellitud - õiges mõõdus lepapuud. Naine oli väga rahul, et tal ei tulnud maksta mitusada krooni peale, sest esialgu nõudis kaupmees, et tasuda tuleb neile ka tekitatud lisatöö eest.
Naine sai ka eelmise, ilma allkirjata ja käsitsi kirjutatud paberilehe vastu korrektse kviitungi puude ostmise kohta, kust selgus, et tegemist ei olnudki eraisikuga, nagu ta seni oli arvanud, vaid hoopis firmaga OÜ Multivarius.
"Tegemist oli väga ebameeldiva ja pretensioonika kliendiga. Sellist asja ei ole minu töökogemuse jooksul veel varem ette tulnud. Loomulikult ei soovinud me tüssata, sest selline info läheb laiali nagu kulutuli," märkis OÜ Multivarius esindaja, kes ei soovinud oma nime avalikustada.
Mees tunnistas, et tõesti oli mõni puu vales mõõdus ning kviitungit ei olnud algul anda, kuna ostja ei teatanud varem, et ta seda soovib, mispärast kirjutas autojuht suvalisele nimele müüdud koguse ja hinna. "Praegu on puudeturul väga raske, pakkujaid on palju, müük käib alla omahinna," väitis OÜ Multivarius esindaja. Mees selgitas, et kui nüüd müüb ta puid 400 krooni ruumimeeter, mis sisaldab käibemaksu ja transporti, siis näiteks aasta tagasi oli hind 600 krooni.
Ostjatel soovitas kaupmees jälgida, et halud oleks koormas riita laetud ning kogust tuleks mõõta enne mahalaadimist.