Ajal, mil majanduskriis pitsitab transpordisektorit, valmis autoveofirmal Lajos uus 30 miljonit krooni maksma läinud transpordi- ja logistikakeskus, laienetud on Lätti ja Leetu ning tihedas koostöös partnerfirmadega trotsitakse majanduslangust.
Lajose transpordi- ja logistikakeskus alustas tööd
Möödunud aasta sügisel alustas transpordifirma AS Lajos transpordi- ja logistikakeskuse ehitamist, mis kriisiajast hoolimata kulges edukalt ja lõpetati tähtajaks.
Tänaseks on Kunda linna külje all Selja tee ääres asuv kompleks valmis, transpordifirma sisse kolinud ja logistikakeskus tööd alustanud.
Koostöö aitab edasi
Uues kompleksis on kontorihoone, autoosade kauplus, töökoda ja euronõuetele vastav veokite pesula. Hoone juurde on rajatud suur parkla.
Transpordi- ja logistikakeskuse projekteerisid KEK Invest ASi arhitektid ja ehitas AS Koger & Partnerid. Kompleksi maksumuseks kujunes 30 miljonit ja ametlik avamine toimub oktoobris.
Logistikakeskusse tuleb ka õppeklass, kus Rakvere ametikooli õpilased hakkavad omandama autodiagnostiku tarkusi.
"Meie poolt on õppebaas ja koostöös Rakvere ametikooliga valmistame ette transpordivaldkonna spetsialiste. Nii saame tulevikus endagi firma jaoks vajalikku personali," kõneles Lajose asutaja ja omanik Einar Vallbaum.
Vallbaum rääkis, et praegu ehitab nende uue logistikakeskuse kõrvale tootmishoonet firma Kunrex.
2003. aastal asutatud ettevõtte põhitegevusalad on metallkonstruktsioonide ja nende osade tootmine. Rahvusvahelise mastaabiga metallifirma oli otsinud võimalust omandada krunt ja rajada tootmishoone.
"Pidasime Kunrexi juhtkonnaga nõu ja otsustasime, et kahe firma lähedus soodustab kasulikku koostööd," ütles Vallbaum.
60 töötajaga metallitööfirma Kunrex arendusjuht Jaak Kumar sõnas, et lähinaabruses asuv Lajos saab osutada neile igakülgset logistikateenust.
"Rohkem kui 60 protsenti ettevõtte toodangust läheb Soome ja Rootsi turule ja veofirma asumine meie kõrval aitab transpordiprobleeme lahendada nii lähemate kui kaugemate klientidega seoses," kommenteeris Kumar.
Praegu käibki metallifirma tootmishoone ehitus. "Uus metallitsehh valmib plaanide kohaselt novembri lõpuks. Nüüdisaegse sisustusega tsehhis saame Lajosele kui oma koostööpartnerile osutada mitmesuguseid metallitööteenuseid, mida transpordifirma vajab," arvas Jaak Kumar.
Laienemine jätkub
Mullu sügisel asutas Lajos Lätis tütarfirma Lajos LV ja kaubavedusid alustas kaks multilift tüüpi veoautot. Nüüd on firma Läti masinapargis viis autot, mille vedude graafik on tihe.
Viimase aastaga on kogu Lajose masinapark suurenenud üheksa masina võrra - 39 veoautoni.
Einar Vallbaum rääkis, et Lätit tabanud majanduskriisile vaatamata on tema firma leidnud lõunanaabrite juures oma kindla turuniši.
"Meie koostööpartner Lätis on rahvusvaheline kontsern Kuusakoski AS, kellele seal veoteenust osutame," ütles Vallbaum.
Kuusakoski käitleb metalle, plaste, autorehve, romusõidukeid, elektri- ja elektroonikaseadmeid, akumulaatoreid ja ehitusmaterjale.
"Seega on meie tööpõld Lätis lai, kuigi suuremas osa veame vanametalli ja autorehve," nentis Vallbaum.
Autotranspordifirma teine suurem koostööpartner on lihakombinaat Rigas Miesnieks. "Jäätmekäitluses ja toiduainetööstuses pole majanduskriisi mõjud nii tuntavad nagu näiteks ehitusmaterjalide tootmises, seepärast tunneme end Läti turul tänu tugevatele koostööpartneritele kindlalt," lisas firma omanik.
Hiljuti siseneti Leedu transporditurule, kus samuti on lepingupartneriks Kuusakoski. "Lajose tütarfirma Leedus on asutatud, tegevjuht olemas ja praegu komplekteerime masinaparki," ütles Vallbaum.
Kindlad partnerid
Lajos ASi tegevjuht Lauri Pärna sõnas, et enamiku käibest annavad Eesti-sisesed autoveod.
"Praegusel majanduslikult keerulisel ajal toetume oma kauaaegsetele ja kindlatele koostööpartneritele. Need on AS Kunda Nordic Tsement, AS Kuusakoski, teedeehitusettevõte AS Talter, Rakvere lihakombinaat ja veel teisedki Lääne-Viru maakonna firmad nagu OG Elektra ja Viru Õlu," loetles Pärna.
Koostööpartnerid on kindlad, aga majanduslangus on tublisti vähendanud kaubamahtusid.
"Iga päev tuleb hoolikalt läbi mõelda, et autodel oleks rakendust kogu tööpäevaks, mitte paariks tunniks," tunnistas tegevjuht.
Firma autojuhtide keskmine vanus on 45 aastat.
"Praegusel majanduslikult keerulisel ajal tuleb nende vilumus firmale mitmes mõttes kasuks. Suurte sohvrikogemustega mehed mõistavad ökonoomselt sõita, hoides kokku küttekulusid," tunnustas Pärna.