Konkurentsiameti hinnangul pole Eesti Posti tegevus hajaasustusega piirkondades rahuldav ning amet peatas seoses sellega postkontorite sulgemise taotluse läbivaatamise.
Konkurentsiamet peatas postkontorite sulgemise
Eesti Post on konkurentsiametile esitanud taotluse 10 postkontorite sulgemiseks. Suletavate postkontorite alternatiiviks märgib ettevõtja motokande.
Amet on peatanud nimetatud taotluse läbivaatamise põhjusel, et motokanne ei toimi reeglipäraselt.
Suvel toimunud konkurentsiameti kontrollreidid näitasid, et telefoni teel tellitud teenus üldjuhul toimis. Seevastu veebipõhist ehk Eesti Posti kodulehe kaudu esitatud tellimust selle täitjatele ei edastata.
Teenus tekitab ameti kommentaari järgi segadust, sest kodulehel kinnitab teade tellimuse kättesaamist.
Amet heidab Eesti Postile ette ka seda, et kliendid, kellel oleks õigus motokandele, ei ole sellest võimalusest teadlikud.
Maapiirkondades elavaid kliente ei ole piisavalt informeeritud universaalse postiteenuse tarbimise võimalustest.
Konkurentsiamet kavandab sügisel täiendavalt ulatuslikke kontrollreide just motokande toimimise hindamiseks.
Senikaua kui selline teenus laitmatult ei toimi, ei nõustu amet ka postkontorite edasise sulgemisega.
Motokanne on ettenähtud postisaadetiste ja perioodiliste väljaannete kättetoimetamiseks saajale kas postkasti kaudu või vahetult ning postisaadetiste vastuvõtmiseks.
Sama teenusega kogutakse saadetisi kirjakastidest ja osutatakse postiteenuste müüki kliendi elu- või asukohas.
Motokande teenust saavad kasutada füüsilised ja juriidilised isikud, kes elavad maapiirkonnas lähimast postkontorist kaugemal kui viis kilomeetrit.