Kõik Lääne-Virumaa ettevõtjad, loomeinimesed ja lihtsalt tegusad inimesed, kes otsivad viise, kuidas praeguses olukorras nutikamalt tegutsedes ellu jääda ja ehk koguni edasi liikuda, saavad hüva nõu Eesti ja naabermaade tipp-tegijatelt Rakvere linnuses 30. septembril.
Tasuta turundusnõu Eesti ja välismaa tipp-tegijatelt
Euroopa Sotsiaalfondi ja EASi toel korraldab algatus Loov Eesti seminaride sarja: Kuidas targalt turundada?, mis saab alguse 30. septembril Rakveres.
Eelnevast uuringust ja vestlustest ettevõtjatega on selgunud, et praegusel ajal jääb tänastel tegijatel kõige enam vajaka kasulikest nõuannetest, kuidas oma toodetest, teenustest ja sündmustest lihtsate vahenditega klientidele teada anda, neis huvi tekitada ja nad ostma, külastama või kogema panna.
Just sellele seminar keskendubki.
Seminari käigus õpetatakse kasutama lihtsaid võtteid, kuidas oma tootest ja teenustest teada anda ja inimestes oma toote ning teenuse vastu huvi tekitada.
Jagatakse soovitusi tootearenduse, hinnakujunduse, klientide hoidmise ja müügi suunal. Samuti käsitletakse võrkturundust, ehk kuidas kohalikud tegijad saavad üksteist toetades ja koos tegutsedes tervele piirkonnale uut elu anda ja oma ettevõtmistele rohkem tähelepanu ja kliente võita.
Rakvere seminari juhib Piret Hallik-Sass, kes on enam kui kümme aastat aidanud ettevõtetel ja linnadel turundust plaanida ja teha.
Sellest, miks on majandusel vaja kultuuri ning kultuuril majandust, miks on vaja loovat ettevõtlust ning kuidas teha omavahel efektiivsemalt koostööd, räägib Artur Talvik.
Oma ettevõtte turundamise õppetundidest räägivad ettevõtjad, kes ise erinevaid võimalusi katsetanud.
Lisaks kohapealsetele esinejatele saab näha avameelseid videointervjuusid oma ala tipp-tegijatega - rahvusvahelistest tegijatest on kinni püütud Markus Paloheimo, kes juhib Soome ühe tuntuima kaubamärgi Fiskars tootearendusmeeskonda ning Soome kulutusdisaineri Ristomatti Ratia, kes muuhulgas on inspiratsiooni ammutanud nii Muhu puuriitadest kui ka Setomaa mustritest.
Lisaks intervjuud meie oma Eesti tegijatega: PÖFFi turundusjuht Anneli Vask, Brand Manual'i partner, EKA õppejõud ja rahvusvahelisel konkurssil "Young Design Entrepreneur of the Year 2007" Eestit esindanud Markko Karu, Baltika juht Meelis Milder, Eesti Konjuktuuriinstituudi direktor Marje Josing, EBSi müügi ja müügijuhtimise õppejõud Mati Ruul, internetiturundusagentuuri SmardAd looja Rando Rannus, Minu Eesti kommunikatsioonijuht Anneli Ohvril, kunstitarvete pood-stuudio Õnneküpsis rajaja Kaire Jakobson, Kaubamaja ostudirektorjuht Andres Käär, ning finantsist ja literaat, EPLi endine juht Aavo Kokk.
Kõike kuuldut saab seejärel ühiselt arutledes kohalikku konteksti asetada ning mõelda sellele, kus saab edaspidi seljad tugevamalt kokku panna, et ühiselt piirkonda rohkem kliente meelitada.
Seminarile on oodatud kõik ärksad inimesed - loojad ja ettevõtjad, kelle igapäevategevustes just ülal nimetatud teadmistest puudu jääb.
Seminaril osalemine ei eelda varasemaid turunduskogemusi või ettevõtjaks olemist.
Seminarist peaksid kasu saama näiteks kõik inimesed, kes tegelevad käsitööga, korraldavad festivale või kontserte, teevad muusikat, tegelevad disainiga, peavad turismitalu. Inimesed, kes tegutsevad rahvamaja, kultuurimaja, raamatukogu või muuseumi projektijuhina, juhatajana. Või siis ka väiketootjad, kes peavad oma tootmise allhankelt kõrgema lisandväärtusega tootmisele ümber kohandama.
Seminarile pääsemiseks ei pea tegema muud, kui registreerima end koduleheküljel www.looveesti.ee/seminar ning kohale tulema.
Samal aadressilt leiab ka täpsema programmi ning rohkelt muud infot seminaride kohta.
Seminaripäev algab kell 10 ning lõpeb kell 17, seminaril osalemine on tasuta.