Pakiautomaadid avardavad pakisaatmise võimalusi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Markus uurib koos emaga Rakveres Kroonikeskuses, kuidas paki saatmine pakiautomaadi kaudu välja näeb.
Markus uurib koos emaga Rakveres Kroonikeskuses, kuidas paki saatmine pakiautomaadi kaudu välja näeb. Foto: Meelis Meilbaum

Paki saatmiseks ja saamiseks on mitu võimalust. Eesti Post pakub lihtsale tavapaki saamise ja saatmise võimalusele lisaks kullerposti, tuntud on ka Cargobussi teenus ning juba pikemat aega on Eestis töötamas SmartPOST.


"Kiirus" ja "mugavus" on tänapäeva märksõnad. Tavaklient ei soovi ning ega tal pole aegagi süüvida igasuguste hinnakirjade rägastikku, tema tahab võimalikult vähese vaevaga oma asju ajada.

Seni on postkontorid ja bussijaamad olnud kohad, kus inimesed on harjunud pakke saatma ja ka ise neid sealt saama. Aga nüüd võib näiteks Rakveres Kroonikeskuses näha pikka rida punaseid kappe. Enamik möödujaist üksnes kehitab õlgu, parimal juhul arvab, et tegemist on Selveri pakihoiuga. Tegelikult on need kapid Kroonikeskuses olnud pea aasta, ainult varem asusid nad all parklasse viiva ukse kõrval.

Tegemist on firmale SmartPOST kuuluva automaatse pakiterminaliga, mis võimaldab pakke saada ja neid ise saata klienditeenindaja abita.

Sisuliselt on tegemist iseteenindusliku postkontoriga. SmartPOSTi pakiautomaate saab kasutada näiteks postimüügikataloogidest ja netipoodidest tellitud kauba kättesaamiseks. Niisuguseid katalooge ja poode on praeguseks üle saja.

Kataloogist tellitu kättesaamisele lisaks on võimalik ka oma paki saatmine ühest automaadist teise. Saatja paneb paki oma kodu lähedal automaati ja järgmisel päeval on see Eestis mõnes teises automaadis.

Aasta jooksul on SmartPOST loonud oma pakiautomaatide võrgustiku, mis katab suuremad Eesti linnad ja maakonnakeskused. Pakiautomaadid asuvad suurtes kaubanduskeskustes, mis on üldjuhul avatud kauem kui tavaline postkontor või bussijaam, ning klient võib ühildada paki saamise või saatmise tavalise poeskäiguga.

Pakiautomaati võib võrrelda juba harjumuspäraseks saanud pangaautomaatidega, kus klient samuti ilma kõrvalise abita toimetab.

Pakiautomaatidel on olemas spetsiaalne puutetundlik ekraan, mis annab juhiseid, kuidas toimida nii paki kättesaamisel kui selle saatmisel. Kui inimene tellib näiteks endale pakiautomaati postimüügipaki, siis paki saabumisel saadetakse talle SmartPOSTilt SMS-sõnum, kus on kirjas kapi avamiseks vajalik kood. Pärast õige koodi sisestamist näidatakse ekraanil, kummal pool kapiuks automaatselt avaneb. Samuti juhendatakse inimest paki saatmisel.

Märksõnad

Tagasi üles