Suurim kunstitund kingiti õpetajale

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lasila põhikooli V klassi õpilased hakkasid eile kell 10 koos 55 000 Eesti lapsega joonistama pilte oma kooli toredatest õpetajatest.
Lasila põhikooli V klassi õpilased hakkasid eile kell 10 koos 55 000 Eesti lapsega joonistama pilte oma kooli toredatest õpetajatest. Foto: Meelis Meilbaum

"Õpetaja, aita see lahti teha," palus Lasila põhikooli V klassi noormees oma õpetajalt abi guašipurgi avamisel. Joonistati, kuigi tunniplaanis kunstitundi polnud.


Eile alanud hea õpetaja kuu sai stardi kell 10, kui üle Eesti haaras kunstivahendid umbes


55 000 õpilast, et paberile panna oma kujutlus heast õpetajast.
"Ma arvan, et te nõustute minuga, et meie koolis on kõik õpetajad väga head," lausus Lasila põhikooli õppealajuhataja Merle Eberhart maailma suurima kunstitunni sissejuhatuseks. Lasila koolis osales tunnis 89 õpilast.

Lasila kooli poiste tööõpetuse õpetaja Toivo Reinsoo asus nüüd kunstiõpetaja rolli, milles ta enda sõnul ka paarkümmend aastat tagasi tegelikult olnud on.
"Kindlasti on hea, kui asjadest räägitakse. Heast õpetajast, see innustab kõiki, nii lapsi kui õpetajaid," arvas ta eile alanud kuust. Tema juhendamisel maalisid V klassi õpilased pilte guaššvärvidega.

Klassiti kasutati Lasilas erinevaid tehnikaid, näiteks VI klassi õpilased Kris Otsmaa ja Romet Prants joonistasid hariliku pliiatsiga.

"Äge, vahepeal on vahelduseks hea," arvas Romet, kelle meelest on eriti tore see, et kuu raames tulevad kooli õpetama ka need, kes tavaliselt klassi ees ei seisa.
Mõlemad ootavad ka esmaspäevast õpetajate päeva, kui tunde annavad IX klassi õpilased.

"Õpetajad teevad ka igasuguseid teistsuguseid asju, näiteks mängivad," rääkis Kris. "Direktor on ka IX klassi õpilane," lisas Romet.

Kuid milline on hea õpetaja? "Lahke ja hästi abivalmis," alustas Kris. "Kes valdab oma ainet, oskab tunni huvitavaks teha," jätkas Romet. "On hästi täpne," lisas Kris.
"Kui ainult ei kirjutata ega räägita, vaid tehakse muid asju ka, plakateid ja mängitakse," kirjeldas Romet head tundi. Tema sõnul on niisuguseid koolis tihti.
"Meie liitusime hea õpetaja kuu projektiga kohe, kui sellest kuulsime," meenutas õppealajuhataja Merle Eberhart.

Kuu on jagatud neljaks teemanädalaks. Koolikümblusnädalal lähevad õpetajakoolituse tudengid koolidesse ja lasteaedadesse abiõpetajateks, lapsevanemanädalal on üritused lapsevanematele.

19. oktoobril alguse saaval "Tagasi kooli" nädalal on aga kõik oodatud koolidesse tunde andma. Oktoobrikuu viimasel nädalal on koolivaheaeg, mis annab õpilastele võimaluse osaleda tudengivarju projektis.

"Hea õpetaja kuu kestab meie jaoks kolm nädalat, sest viimane nädal puudutab tudengeid. Kuid kolmel nädalal on meil mitmeid külalisi - vilistlasi, tudengeid, lapsevanemaid. Samuti lähevad lapsed töökohtadele tööd jälgima," rääkis Eberhart.

Teemakuu korraldamist koor­dineerib sihtasutus Archi­medes koostöös sihtasutusega Noored Kooli.

Lasila kooli pandi üles ka korraldajate saadetud postkast, millega koos saabusid kaardid, kuhu õpilased saavad kirja panna õpetajate kohta kiidusõnad näiteks mõne tunni põhjal või lihtsalt oma head soovid lemmikõpetajale.

Kui õpilased tulid küsima, kas neid kaarte võib ka ise juurde teha, vastas õppealajuhataja Merle Eberhart: "Ikka, neid tuleb niikuinii puudu."

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles