Miks otsustasite liituda projektiga "Tagasi kooli"? Mis oli teie sõnum noortele?
Küsitlus: Miks otsustasite liituda projektiga "Tagasi kooli"?
Sirje Eirand
Kool kutsus ja olin nõus. Kuulati suure uudishimuga. Rakvere reaalgümnaasiumis rääkisin kuuendatele klassidele ja põhikoolis kolmandale klassile.
Tutvustasin politseiameti struktuuri ja tööd, vaatasime filme liiklusest, rääkisime sellest, miks alla 10aastased ei tohiks üksinda rattaga sõita, ja seostasin oma jutu ka liiklusega talvel.
Kolmandas klassis ütles lõpus üks poiss väga armsalt, et "aitäh, et helkuri andsite".
Noorsoopolitsei käib koolis erinevate projektide raames päris tihti rääkimas. Kui õpetaja näeb, et klassis tekivad konfliktid, siis kutsutakse vägivallast rääkima, kui tuleb ette vargusi, siis räägime nendest ja seaduse toimimisest.
Aarne Mäe
Virumaa Teataja peatoimetaja
"Tagasi kooli!" raames osalesin koolitunnis ka eelmisel aastal ning kohtumine noortega jätab alati väga hea mulje.
Samas toob meelde oma magusad kooliaastad. Tänavu kutsuti mind esinema kahte kooli: Rakvere reaalgümnaasiumi kümnendale klassile ja Rakvere ametikooli kokaõpilaste muusikatundi.
Ise olen küll lõpetanud Rakvere gümnaasiumi, kuid olen kokku puutunud ka nimetatud koolidega.
Reaalgümnaasiumis oli teemaks ajakirjandus ja eeskätt ajakirjanduseetika, ametikoolis rääkisime muusikast ja luulest.
Huvitav on näha, et igas klassis leidub tõsiseid huvilisi, samas on loomulikult ka neid, kes kannatamatult tunni lõppu ootavad.
Kui reaalgümnaasiumis said noortel küsimused rutem otsa, siis ametikoolis oli plaan ka kitarri mängida, kuid seal sai jällegi aeg otsa. Igatahes lahe üritus!
Kaie Kranich
Lääne-Viru arenduskeskuse vabaühenduste konsultant
Minu meelest on geniaalne idee kutsuda kooli noortele oma tööst rääkima inimesi, kellel on eriala omandatud ja tekkinud mõningane elu- ja töökogemus.
See on üks võimalus, kuidas õpilaste silmaringi avardada.
Rääkisin kümnendale klassile Rakvere reaalgümnaasiumis, mille ka ise olen lõpetanud, oma tööst, sh vabatahtlikust tööst.
Minu sõnum oli, et inimene õpib enda jaoks, et igas eluolukorras hakkama saada ning vabatahtlik töö pakub häid kogemusi.