Repliik: Reklaami kõikvõimsus

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Valdu Toomla.
Valdu Toomla. Foto: Arvet Mägi

Oletatav meteoriit Lätis Mazsalacas näitas taas, kui võimas on meedia ning et taoliste libauudiste konksu otsa on võimalik võtta nii rahvusvahelised infoagentuurid kui tavainimesed. Teadlased said kommenteerida, ufoloogid uurida ja kohalikud Ostap Benderid pileteid müüa.

Meenub aastatetagune lugu Tšehhist, kus osava reklaamikampaania tulemusena pandi kümned tuhanded inimesed uskuma olematu kaubamaja olemasolu.

Hoolimata võltsingu tuvastamisest jääb paljude mällu esmateade, sest uudis on nende mällu juba kinnistunud. Maailm on küllastunud igal tasemel tulevast infost ja järjest raskem on vahet teha, mis on tõene ja mis mitte.

Seda kasutavadki inimeste vastuvõtuvõimet kompides ära taoliste libauudiste tegijad ja reklaamiagentuurid.

Vahel on kasulik mõelda, kust tulevad meie ostueelistused, kust tulevad meie teadmised – äkki on selle taga kellegi naerul reklaaminägu

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles