Põlula kool sai endale Afganistanist sõpruskooliks Dehi tüdrukute põhikooli.
Põlula ja Afganistani koolilapsed õpivad üksteist tundma
2009. aasta märtsis alustas Jaan Tõnissoni instituut Eestis kolmeaastast projekti, mille käigus viiakse kokku kümme kooli Eestist ja kümme kooli Afganistanist.
Põlula kool ühines projektiga ja selle eestvedaja on kooli ajaloo- ja ühiskonnaõpetuse õpetaja Kristiina Varik-Kilm.
Novembris käis Põlula koolis Tõnissoni instituudi projektijuht Kristi Ockba koos Farah Saighamiga, kes on sündinud ja elanud Afganistanis, alates 1987. aastast aga Rootsi kuningriigi alam.
Kodumaad vahetama sundis teda väga raske ja vaene elu ning sõda.
"Ta rääkis meie kooli õpilastele Afganistanist kui väga suurest, aga ka väga vaesest riigist, kus elavad tegelikult sõbralikud ja toredad inimesed. Kui väga tahavad sealsed lapsed koolis käia, aga kui vähestel on see üldse võimalik. Et tüdrukud võivad abielluda juba kaheksaaastaselt, et oma kaasat, kes on juba aastates mees, teenima hakata. Samuti tutvustas ta Afganistani kultuuri ja näitas õpilastele rahvariideid," vahendas kooli huvijuht Merje Kallip.
Põlula kool sai endale Afganistanist sõpruskooliks Dehi tüdrukute põhikooli.
"Hakkame suhtlema Afganistani kooliõpilastega elektrooniliste sildade kaudu. Tutvustame neile oma kooli, Eestimaad. Saadame neile omatehtud kingitusi, õppevahendeid," lisas Kallip.
Projekti eesmärk on, et Afganistani õpilased saaksid sõpruskoolidelt tuge, kirju ja kingitusi ning teadmise, et neist hoolitakse ja neid ei ole unustatud.
Meie õpetajatele pakutakse huvitavaid materjale ja ideid, mis aitaks neil koos õpilastega seda kauni looduse ja väga rikka kultuuripärandiga maad tundma õppida ja mõista. Nii õpilased kui õpetajad saavad avardada oma maailmapilti ja osaleda koolitustel.
Projekti viiakse läbi koostöös Euroopa mittetulundusühingutega, nagu on Swedish Committee for Afghanistan (Rootsi), Afghan Connection (Inglismaa) ja People in Peril (Slovakkia), kel on Afganistanis töötamise pikaajaline kogemus. Projekti rahastab Euroopa Komisjon.