Tallinna sõit muutub ajaliselt pikemaks

Andres Pulver
, toimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viitna möödasõidul algavad teetööd.
Viitna möödasõidul algavad teetööd. Foto: Tairo Lutter / Virumaa Teataja

Järgmisel aastal alustatakse Lääne-Virumaal mitmes kohas suuremate teetöödega. Lisanduva ajakuluga tuleb kindlasti arvestada Tallinna sõites.


Jaanuaris algavad tööd Viitna möödasõidul, see 8,3 km pikkune esimese klassi nõuetele vastav neljarajaline maanteelõik peab valmima 2011. aasta sügiseks.


Teelõigu ehitus läheb maksma pisut üle 143 miljoni krooni, 85% summast tuleb Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondist.

Pikad lõigud remonti

"Et antud lõigul käivad samaaegselt projekteerimine ja ehitus, selguvad liikluskorralduslikud muutused töö käigus," rääkis Ida regionaalse maanteeameti direktor Eugen Õis. "Küll aga võib juba praegu öelda, et seoses viadukti remondiga Viitna-Palmse teelõigul kaasnevad kindlasti liikluspiirangud sellel teel," lisas ta.

Tallinna-Narva maantee 20,2 km pikkusel Loobu-Liiapeksi lõigul alustatakse töödega direktor Eugen Õie sõnul veebruaris. "Tööde lõpptähtaeg on novembris," märkis Õis.
Et tee remondiks suletakse täispikkuses Tallinna poolt tulev sõidurada, suunatakse liiklus Tallinna viivale sõidurajale, tee muutub kahesuunaliseks.

Eelmiste teetööde kogemus näitab, et niisugustel puhkudel on kiirust piiratud 70 kilomeetrini tunnis.
Selle teelõigu maksumus on lepingu kohaselt 121,8 miljonit krooni ja analoogselt Viitna möödasõiduga rahastab ühtekuuluvusfond ehitustöid 85% ulatuses.

Rakvere-Haljala maantee remondiprojekt valmib veel sel kuul ja remondiga on Õie sõnul kavas alustada järgmisel aastal. "Seda küll kinnitamata 2010. aasta eelarve ja 2010.-2013. aasta teehoiukava eelnõu alusel," täpsustas ta.

Lootused paranemisele

Remont peaks järgmisel suvel käima ka Tallinna külje all Loo ja Maardu vahelisel väga kehvas olukorras 6,8 km pikkusel teelõigul.

Maanteeameti avalike suhete peaspetsialist Allan Kasesalu ütles, et riigihanke tulemused on vaidlustatud. "Kui asjas saabub selgus ja leping saab alla kirjutatud, siis on alust ka tööde alustamisest rääkida," lausus Kasesalu. Esialgsete kavade kohaselt pidid tööd sellel teelõigul algama tänavu oktoobris ja kestma 2011. aasta augustini.

Iga päev Tallinnast Rakveresse tööl käiv Olari Karlson arvas, et remont tekitab kindlasti ebamugavusi ja arvestada tuleb teel veedetava aja pikenemisega. "Haljala asemel on võimalik ka Arkna kaudu Rakveresse sõita, mis ajakulu oluliselt ei lisa, aga Tallinnast Haljalani muud moodi eriti ei saa," rääkis ta.

Karlson lootis, et ajutised ebamugavused kaalub siiski üles lõpptulemus ehk hea kvaliteediga tee. "Tuleb aru saada, et teed on vaja korda teha, pärast on mugavam kõigil," lausus mees.

Suuremad tööd ootavad ees ka Rakvere-Vägeva maanteel Ebavere ja Rakke vahelisel 13,1 km pikkusel teelõigul. "Remondiprojekti koostamiseks on leping sõlmitud ja projekt peab valmis saama 2010. aasta oktoobris," kõneles Eugen Õis.

Teehoiukava eelnõu kohaselt on remonditöid sellel teelõigul kavas alustada 2011. aastal.


Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles