Möödunud aasta oli automüüjatele valusa tagasilöögi aasta, Lääne-Virumaa automüüjad suutsid omaniku leida vaid 154 uuele autole. Müügiliidrid siiski ei nurise ja ootavad autoturu elavnemist.
Automüüjaid tabas eelmisel aastal raske tagasilöök
Kui 2008. aastal osteti Lääne-Virumaal tegutsevatelt automüügifirmadelt 612 sõiduautot, siis 2009. aastal oli kukkumine müüginumbrites koguni 74,8 protsenti.
Veelgi suurema tagasilöögi osaliseks said Ida-Viru maakonna automüüjad. Naabermaakonna autosalongidest osteti küll 251 autot, aga aasta varem oli see arv 1088. Läbimüük vähenes seal seega 76,9 protsenti.
Wiru Auto, mis tegeleb Nissanite ja Renault'de müügiga, suutis kaubaks teha 76 uut sõidukit. Firma turuosa Lääne-Virumaal oli 49,4 protsenti.
Ida-Virumaal oli kõvim tegijaks Viru Rahvaauto, kus kokku müüdi 106 Volkswagenit ja Škodat. Ida-Viru maakonna autode läbimüügist moodustas see 42,2 protsenti.
Wiru Auto tegevjuht Rainer Lille kommenteeris, et Virumaa automüüjatele oli lõppenud aasta väga raske.
"Müüginumbreid vaadates oli tagasiminek märgatav. Kui kogu autoturg langes 75 protsenti, siis meie firma tagasiminek oli 55 protsenti. Kõigil võiks paremini minna," nentis Lille.
Tegevjuht sõnas samas, et rasketel aegadel on firmat laiendada aga lihtsam. "Detsembrist alates tegeleb Wiru Auto ka Peugeot'de müügi ja teenindusega. Otsisime uusi koostööpartnereid ja leidsime selleks Peugeot'de edasimüüja," ütles Lille.
Wiru Auto müüs 54 Nissanit, 21 Renault'd ja ühe Peugeot'. "Eelistatumad autod olid hea hinna ja kvaliteedi suhtega linnamaasturid, mis praeguseid lumeolusid arvestades osutus heaks ostuks," märkis Rainer Lille.
Lääne-Virumaal oli Nissan ka kokkuvõttes eelistatuim automark.
Teiseks Lääne-Virumaa edukamaks automüüjaks oli Hat-Auto, mis tegeleb Toyotadega. Aastaga müüdi 51 Toyotat, mis on 33,1 protsenti turuosast. Hat-Auto juhataja Hannes Vares kommenteeris, et arvestades üldist majandustausta, võib neid müüginumbreid pidada heaks.
"Oli väga keeruline aasta ja piltlikult väljendades jäime firmana reele. Arvan, et alanud aasta toob autode müügiturule elavnemise ja halvem aeg on seljataga," ütles Vares. Toyotade suhtelist müügiedu kriisiajal põhjendas Hannes Vares sellega, et Toyota on tuntud ja pika ajalooga firma, mida ostja usaldab.
Suzuki, Seati, Hyundai, Isuzu ning Citroëni ametlik esindaja Lääne-Virumaal on Topauto. 2009. aastal müüdi kokku 19 uut sõidukit, neist 14 Citroëni.
Topauto müügikonsultant Avo Kübar kommenteeris, et sellist tagasilööki, mis tabas autoturgu 2009. aastal, oli raske prognoosida.
"Uusi sõiduautosid ostsid põhiliselt ainult need inimesed, kellel oli selleks raha kohe olemas. Pangad karmistasid liisingutingimusi ja see aitas kaasa müüginumbrite suurele langusele," selgitas Kübar.
Silberauto Rakvere esindusest, mis müüb Mercedes-Benzi, Chrysleri, Jeepi, Dodge'i ja Mitsubishi sõiduautosid, osteti möödunud aastal üheksa uut autot.
Võidu Auto müüs 2009. aastal kaks sõiduautot Fiat.