Korraldatud jäätmeveo käimapanek Rakveres võib tavainimese jaoks esmapilgul üpris positiivne tunduda, sest ülima tõenäosusega toob see enamiku jaoks kaasa prügiveohinna olulise languse.
Juhtkiri: Hea pakkumise konksud
On ju Rakvere linn oma ligi 17 000 elaniku ja suure hulga ettevõtetega prügifirmade jaoks päris magus suutäis, mille pärast kembelda ja hinda alla lüüa.
Paraku on paljudel Eesti linnadel korraldatud jäätmeveoga kurvad kogemused, sest monopoolse seisundi saavutanud vedajad hakkavad otsekui imeväel leidma põhjusi, miks oleks juba kinnitatud hinda kibekähku vaja tõstma hakata.
Nii ilmset põhjust, nagu on mootorikütuse hinnatõus, ei ole mõtet nimetama hakatagi.
Ühes Eesti linnas põhjendati hinnatõusu vajalikkust prügi sorteerimisega: et inimesed sorteerivad prügi ja seetõttu on prügikastid raskemaks muutunud.
Lisaks kaasneb prügifirmade mõneti arusaamatuna tunduv nõudmine soetada nende tingimustele vastav prügikast.
Rakvere linnapea Rannar Vassiljev ei osanud öelda, kas selleks ka mingit õiguslikku alust on. Ja vaieldavusi tekib kindlasti oi kui palju. Seda nii linnavalitsuse ja vedaja kui ka inimeste-ettevõtete ja vedaja vahel.
Ilmselt on pea iga rakverlane, kel suvila või maakodu, puutunud vähemalt korra kokku korraldatud prügiveoga seotud probleemidega. Monopolidele on lihtsalt omane käituda nii, nagu nad ise heaks arvavad.
Igal ahvatleval pakkumisel on alati mingi konks küljes, niisamuti on lood esmapilgul ahvatleva pakkumisena tunduva korraldatud jäätmeveoga. Tasuta lõunaid ju olemas pole.
Rakvere linnavolikogul on seni jätkunud kindlust asjale vastu seista, õigemini selle käivitamisega venitada, kuid riigi laskumise tõttu väljapressimistaktikasse ei olnud kauem oodata enam võimalik.