Laupäeva õhtul levisid Rakvere linna peal kuuldused, et Swedbanki kohalikku kontorit olla külastanud röövlid, lahkudes sealt 100 000 krooni suuruse "tagastamata laenuga".
Pangad valmistuvad tulevikuröövideks
Tegelikult korraldati laupäeva õhtul Rakvere Swedbanki kontoris panga eestvedamisel pangaröövi ühisõppus, kuhu olid kaasatud Ida politseiprefektuur ja turvafirma G4S.
Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask ütles, et õppus korraldati seepärast, et pangatöötajad teaksid, kuidas niisuguses olukorras käituda.
Siilivaski sõnul tehakse sarnaseid õppusi neil peaaegu iga kuu, samas eelnevat infot õppuse kohta pank ei väljasta.
"Pangaröövi kindlasti ei toimunud," kinnitas Siilivask.
SEBi kommunikatsioonijuht Silver Vohu rääkis, et röövlite vastu koolitatakse regulaarselt nendegi töötajaid.
Eelmisel suvel oli pangaröövi alase koolituse läbinud SEBi kõigi Eestis töötava 53 kontori personal. Seega vahetult enne pangaröövide lainet.
Vohu sõnul korraldatakse röövimist puudutavaid koolitusi töövabadel aegadel ja seepärast ei ole sellest avalikkust teavitatud. Küll aga hoiatatakse avalikkust tuleohutuse õppuste puhul, mil pangakontori ette vuravad päästemasinad.
Vohu selgitas, et koolituse eesmärk on harjutada pangatöötajaid ohu korral adekvaatselt käituma. "Oluline, et kliendid ja pangatöötajad ei saaks viga," lisas ta.
Koolitused on kandnud ka vilja, sest turvalintidelt on Vohu sõnul näha, kuidas pangatöötajad käituvad ekstreemsetes olukordades adekvaatselt ja rahulikult.
Sampo panga kommunikatsioonispetsialist Tõnu Talinurm kinnitas, et ka nende pangas käivad töötajate regulaarsed koolitused.
"Oleme valmistunud igakülgselt erinevateks ohusituatsioonideks," ütles ta. Detailsemalt rääkimast Talinurm hoidus, sest pank ei pea õigeks avalikustada treeningute sisu.
"Nordea Pank koolitab regulaarselt oma töötajaid, et nad teaksid, kuidas käituda võimalikus eriolukorras, ükskõik, millised need ka ei oleks," sedastas panga PR-juht Gaili Eding.
Tema ütlust mööda läbivad kõik Nordea Panga töötajad kohustuslikud teadlikkust ja turvalisust tõstvad koolitused. Eding tõi näiteks tuleohutuse, evakueerumise ja käitumise eriolukordades.
"Samuti on kõikidel pangatöötajatel ja eelkõige klienditeenindajatel oluline teada, kuidas anda esmaabi," lisas ta.