Tamsalus käivad praegu raudteejaama uue reisijate platvormi ja jalakäijate tunneli pingelised ehitustööd, sest tänavuse talve karmid ilmaolud pole võimaldanud ehitajatel ajagraafikus püsida.
Tunneliehitajad trotsivad karmi talve
Ettevalmistused Tamsalu raudteejaama jalakäijate tunneli ja uue perrooni ehitamiseks on lõppenud ning selle aasta alguses alustati süvendi kaevamist.
Tamsalu raudteejaama reisijate ooteplatvormi ja tunneli ehituseks korraldatud hanke võitja ja peatöövõtja on VolkerRail RTE AS, tunneli betoonimisega tegelevad aga ASi K-Most ehitusmehed.
ASi K-Most projektijuht Viktor Muraško rääkis, et käredad külmakraadid ei võimaldanud 18.-30. jaanuarini tunneli betoonitöid teha.
"Rohkem kui kümnekraadises külmas betoonides hakkab kannatama ehituse kvaliteet ja halba tööd meie firma teha ei taha," ütles Muraško.
Praegu on ilmaolud soodsamad ja kaotatud aega püütakse pingelisema graafikuga tasa teha. "Meie firmast on päevas objektil tööl 14 inimest, kes tegelevad nii tunneli kaeve- kui betoonitöödega. Kindel soov on objekt tähtajaks, mai alguseks lõpetada," sõnas Muraško.
Ka Viater Ehituse projektijuht Peeter Klein rääkis, et miinuskraadide tõttu lisandub ehitusele päevi, kuid märtsi alguseks loodetakse lõpetada tunneli ehituse esimene etapp.
Nimelt ehitatakse paralleelselt tunneliga ka perrooni ja märtsi alguses on kavas see ajutise kasutusloaga käiku anda. Võrreldes praegusega hakkab uus perroon asuma natukene Tartu poole ja senise madala platvormi asemel on Kleini sõnul tegu keskmise perrooniga, mille kõrgus on 55 sentimeetrit rööpast.
Tamsalu vallavanem Toomas Uudeberg rääkis, et Tamsalu raudteejaama jalakäijate tunneli rajamise plaan on olnud päevakorral juba mitu aastakümmet, et inimestele oleks raudtee ületamine turvaline.
Tamsalu raudteejaamas ei ole senini olnud jalakäijatele ohutut ülekäigukohta ja taasiseseisvunud Eestis on Tamsalu perrooni lähedal juhtunud kümmekond jalakäija surmaga lõppenud liiklusõnnetust.
"Raudtee ja inimeste liikumistee viiakse eri tasapindadele ja inimesed ei pea üle raudtee pääsemiseks ootama rongide taga," märkis Uudeberg.
Tööde üldmaksumus on 6,3 miljonit krooni, projekti rahastab 85 protsendi ulatuses Euroopa regionaalarengu fond.
Info
• Tamsalu raudteejaama tunnelit ja uut perrooni ehitab Eesti Raudtee tellimisel konsortsium, kuhu kuuluvad Viater Ehitus, VolkerRail RTE ja K-Most.