Saada vihje

Majandus: Rakvere autoaed meelitab möödakäijaid uudistama

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tika Auto ühe omaniku Tiit Höövelsoni sõnul käiakse müügiplatsil kasutatud autosid nii vaatamas kui ka ostmas.
Tika Auto ühe omaniku Tiit Höövelsoni sõnul käiakse müügiplatsil kasutatud autosid nii vaatamas kui ka ostmas. Foto: Margus Ott

Rakveres Parkali parkla kõrval asuv Tika Auto kasutatud sõidukite müügiplats on muutunud atraktiivseks jalutuskohaks, kust mõnigi uudistaja Belgiast toodud autoga lahkub.

Firma üks omanikke Tiit Höövelson ütles, et rahvas on kesklinnas asuva autoaia tõesti hästi vastu võtnud. “Siin on väga palju jalutajaid, see on kujunenud nagu vaba aja veetmise kohaks, ja on hea, kui jalutamise käigus tekib ka ostumõte,” sõnas ta.

Nõnda on autoaed konkurendiks keskväljakule, ainult et aias on palju põnevam jalutada.

Tullakse lõunast ja läänest

Tika Auto võttis senise tasulise parkla täielikult automüügiks üle kohe aasta algul, seni hoiti müügiks mõeldud pruugitud sõidukeid seal parklatasu eest.

Rakvere esimene tõsisem autoaed meelitab ostjaid kohale nii Tartust, Põlvast, Hiiumaalt kui ka Pärnust. Pakutava kohta saavad nad infot eeskätt internetiküljelt.

“Hind paneb ostja liikuma, sest meie ei vahenda, vaid toome ise autod Belgiast treileriga kohale ja ise ka müüme, selle võrra on meil hind soodsam,” ütles Höövelson. Treiler tuleb autodega Rakverre umbes paar korda kuus ja praegu on aias saadaval umbes 60 autot. Nende keskmine hind on 50 000 krooni kandis. Firmaomanike sõnul on 100 000-kroonist autot juba hulga raskem müüa, samal ajal küsitakse väga palju 20 000-krooniseid autosid, aga selliseid pole mõtet Euroopast tooma hakatagi. Tika Auto võtab sõidukeid ka komisjonimüüki ja pakub panga kaudu liisinguvõimalust.

“Paljud autod lähevad omahinnaga, mõni tuleb odavamalt maha müüa, samas saab mõne auto eest sellise kasumi, mida ei lootnudki,” rääkis firmajuht. Autoäris erilisi reegleid ei ole. Turg ise loksutab asju paika.

Audi ja Volkswagen nõutud

Tiit Höövelsoni sõnul tegeleti seni eeskätt diiselautode toomisega, kuid nüüd, mil diislikütuse hind on Eestis tõusnud bensiinihinna tasemele, nõuavad autohuvilised rohkem bensiinimootoriga sõidukeid. Enimeelistatud markidena küsitakse Saksa päritolu autosid. “Kui tood Audi või Volkswageni, siis sellega ei eksi, varem või hiljem ikka ostetakse, eksootilised autod võivad aga pikaks ajaks seisma jääda,” tähendas Höövelson.

Autosid tuuakse ka ekstra tellimise peale, kuid see ei pruugi alati õnnestuda. Höövelson: “Need autod ei seisa ju seal rivis, et tule ja võta.”

Ka on hind Euroopas üsna tublisti tõusnud, eriti annavad tooni poolakad, kes Euroopa Liiduga liitudes pääsesid liikuma ja pakuvad hinnas üle.

Tiit Höövelson rääkis, et üksikult hakkas ta Euroopast autosid tooma juba 1990-ndate aastate alguses, lõpuks asutati Kalle Põldmaga firma ja soetati treiler. Nüüd liiguvad Rakvere suurimas autoaias sajad inimesed ja kümned autod nädalas.

Kommentaarid
Tagasi üles