Saada vihje

Kasutatud auto müük eeldab kannatust

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tuuli Meigas ja Üllar Neeme tõdesid kasutatud autode müügiaias, et Rakvere kandis on valik väiksevõitu.
Tuuli Meigas ja Üllar Neeme tõdesid kasutatud autode müügiaias, et Rakvere kandis on valik väiksevõitu. Foto: Tairo Lutter

Lääne-Virumaa kasutatud autode turul lähevad hästi kaubaks kuni 50 000 krooni maksvad masinad, kallimate edasimüümine võib aga võtta kuid, sest liisingu võtjad eelistavad uut autot.

Eile Narva tänavas autoregistrikeskuse (ARK) büroo vastas asuvas Celer Auto OÜ autoaias masinaid uurimas käinud Üllar Neeme rääkis, et otsib 25 000 kuni 30 000 krooni maksvat masinat. Soovitavalt näiteks Volkswagenit, et ka varuosi hõlpsalt kätte saaks. Samas ta nentis, et ega Rakvere kandis suurt valikut olegi.

“See on suure riski peale väljaminek,” märkis mees, et kasutatud autot on raske valida: hind ja välimus on üks asi, aga tehnilist korda ju palja silmaga kindlaks ei tee. “Kuu-kahe pärast tuleb välja auto tegelik olemus,” lausus ta. Ise Neeme varem kasutatud autot ostnud pole, küll aga on kuulnud sugulaste halbadest kogemustest.

Abi leiab internetist

Piiratud valiku tõttu oma maakonnas valivad paljud kasutatud auto soetajad endale kõigepealt internetist, näiteks auto24.ee otsingumootori kaudu, soovitud auto välja ja alles siis lähevad seda vaatama.

Toomas leidis internetist Tallinnas asuva Hyundai ja käis seda ka vaatamas. Auto ostmiseks vajas ta aga järelmaksuvõimalust ja pangal kulus järele mõtlemiseks kaks nädalat. Vastuse ootamise ajal nägi ta Rakveres juhuslikult soodsa hinnaga Mitsubishit ja ostis selle 14 000 krooni eest ära.

Tuttava kaudu soetatud auto pidi küll korras olema, pärast kahekuist sõitu aga selgus, et vahetamist vajavad šarniir ja piduriklotsid. Esimese remondi eest tuli õnneks välja käia vähem kui 400 krooni.

Celer Auto OÜ omanik Koit Komp ütles, et kolme tegutsemiskuu jooksul Narva tänava platsil on ta müünud keskmiselt kolm autot nädalas. Enne tegutses ta Rakvere teises kasutatud autode aias Kastani tänavas.

Autoaed kavatseb laieneda

Põhiliselt on müügis olevad autod Kompi sõnul toodud Belgiast. Ka eile saabus sealt treiler üheksa autoga. Tavaliselt tuleb kuus Belgiast juurde kolm treileritäit ja platsil seisvad masinad vahetuvad üsna sageli.

Komp lausus, et on võtnud müüki ka Eestis sõitnud autosid, kuid üha sagedamini tuleb müüa soovijatele ära öelda, sest platsile ei mahu rohkem. Ruumikitsikuse tõttu on tal kavas autoaeda lähiajal laiendada.

Komp rääkis, et inimesed otsivad eelkõige alla 50 000 krooni maksvaid autosid, mille suudavad kohe välja osta. “Kui raha juba taskus, siis ei taheta enam oodata, vaid ostetakse auto kiirelt ära,” seletas ta.

Eelistatakse masinaid, mis on valminud 1995. aastal ja hiljem, ning mõnevõrra paremini müüvad Saksa autod, näiteks Audi 100 sisse võtmine on Kompi hinnangul kindla peale minek.

Komp ütles, et proovib müümiseks valida odavad, aga korralikud autod. Automüüja enda sõnul sõidab ta kontrolliks masinaga ise, vaatab selle üle ja käib ka ülevaatuselt läbi. Vead kõrvaldab ta oma jõuga. “Vigadega autot ei tahaks müüa, see viib platsi maine alla,” sõnas Komp.

Turg on küllastumas

Kasutatud autode müügile kavatsevad senisest suuremat tähelepanu pöörata ka uusi autosid müüvad firmad. Näiteks Wiru Auto kasutatud autode müügihall valmib eeloleval sügisel, laienemine on plaanis ka kõrvuti asuvatel Hat-Autol ja Topauto Rakverel.

“Kasutatud auto müümine läheb iga aastaga keerulisemaks, turg on neid nii täis, ja mida jõukamaks eestlane saab, seda enam ostetakse uusi,” rääkis OÜ Topauto Rakvere juhataja Indrek Lindpärg. “Mõni auto seisab kuude kaupa, kuigi hind ja kõik on hea,” lausus ta ja lisas, et samas leiab mõni auto uue omaniku ka kohe.

Kõrge jääkväärtus aheldab

Sageli vahetab omanik liisitud auto uue vastu välja juba mõne aasta pärast, kui garantii on läbi. Tihti kerkib aga probleem, et auto jääkväärtus on kallim kui reaalne väärtus.

“Inimesel on alguses hea, sest kuumaks on väike, aga hiljem, kui auto vahetamiseks läheb, tuleb vahe oma taskust kinni maksta või oodata vahetamisega kuni liising lõpuni makstud,” seletas OÜ Wiru Auto tegevjuht Rainer Lille.

“Juba ostes peaks selle peale mõtlema, et autot hiljem ka müüa saaks,” ütles Indrek Lindpärg. Ta soovitab kõigepealt maksta sisse niipalju kui võimalik, jälgida, et auto jääkväärtus ei jääks kõrge, ning küsida liisingu võtmisel julgemalt nõu.

Kommentaarid
Tagasi üles