Skandaalne K-kohuke väljus kohtust võitjana

virumaateataja.ee
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
K-kohukese reklaami dilemma: avalikkus mõistis hukka, kohus õigeks.
K-kohukese reklaami dilemma: avalikkus mõistis hukka, kohus õigeks. Foto: Raigo Pajula/Postimees

Harju maakohus tühistas eile kohalike omavalitsuste valimiste ajal keskerakonnaga seostatud K-kohukese reklaami teinud reklaamifirma AD Ideale tarbijakaitseametis määratud trahvi.

Kohus tühistas tarbijakaitseameti trahviotsuse ning lõpetas reklaamifirma AD Idea suhtes reklaamiseaduse rikkumise väärteomenetluse. Kohus ei leidnud AD Idea tegevuses väärteotunnuseid, ütles maakohtu kohtunik Aime Ivanson.

15. veebruaril toimunud kohtuistungil taotlesid AD Idea esindajad, vandeadvokaat Madis Päts ja vandeadvokaadi vanemabi Rein Laid tarbijakaitseameti määratud 25 000-kroonise trahvi tühistamist ning reklaamifirma suhtes menetluse lõpetamist.

Karistus polnud põhjendatud

Advokaatide hinnangul ei olnud reklaamifirma karistamine reklaamiseaduse rikkumise eest kuidagi põhjendatud.

Tarbijakaitseametit esindanud ameti turujärelevalve osakonna juhataja Anne Reinkort ja tarbijakaitseameti õigusnõunik Urmas Ehasoo palusid kohtul jätta reklaamifirma kaebus rahuldamata ning ameti tehtud otsus jõusse.

Tarbijakaitseamet leidis, et K-kohukese reklaam oli eksitav ning reklaamifirma rikkus sellega reklaamiseadust, mistõttu amet määras AD Ideale 25 000-kroonise trahvi.

K-kohukese reklaami juhtumit uuris ka Põhja prefektuur ning saatis kohaliku omavalitsuse valimiste seaduse rikkumise väärteo eest kohtu ette ASi Idea, Media Planning Group Eesti OÜ ning firmajuhid Mark Eikneri ja Paavo Pettai.

Politsei tegi protokolli

Põhja prefektuuri kesklinna politseiosakonna ülemkomissari Andres Trussi sõnul koostas politsei väärteoprotokollid K-kohukese reklaami välja töötanud reklaamifirmale AD Idea ja reklaamide paigaldajale Media Planning Groupile, samuti firmajuhtidele Mark Eiknerile ja Paavo Pettaile.

Politsei koostas protokollid kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse sätte alusel, mis käsitleb poliitilisele välireklaamile kehtestatud piirangute rikkumist.

Trussi sõnul võttis politsei väärteomenetluse läbiviimisel ja seisukoha kujundamisel arvesse nii asjaosaliste tunnistusi kui ka K-kohukese reklaami kohta Tartu ülikoolis koostatud semiootilist ekspertiisi.

Mullu novembri keskel politseile laekunud semiootilise ekspertiisi vastused viitasid kinnitamata andmetel otseselt K-kohukese reklaami poliitilisusele ja keskerakonnaga seotusele.

Prefektuur alustas kohukesereklaami asjus väärteomenetlust kohaliku omavalitsuse volikogu valimise seaduse sätte alusel, mis käsitleb poliitilisele välireklaamile kehtestatud piirangute rikkumist ja näeb eraisikule ette kuni 18 000 krooni ning juriidilisele isikule kuni 50 000 krooni suuruse trahvi.

Kohukesereklaami asjus alustas oktoobris väärteomenetlust ka tarbijakaitseamet, kes mullu 3. novembril lõpetas uurimise kohukeste tootja ASi Kohuke suhtes, kuid trahvis ASi AD Idea. Valimiste keskkomisjon teatas mullu 18. novembril, et oktoobri alguses Eesti mitme suurema linna tänavatele üles seatud K-kohukese reklaam on käsitletav poliitilise välireklaamina ning ühemõtteliselt seostatav kohalikel valimistel kandideerinud keskerakonnaga.

Keskerakond on kinnitanud, et pole ASi Kohuke reklaamikampaaniaga seotud. (BNS)

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles