/nginx/o/2013/10/04/2505905t1h7365.jpg)
Rakvere teede ja tänavate tõsisem remont algab tulevast nädalast, praegu käib põhiliselt aukude lappimine, mis kesklinnas pisut segadust on tekitanud.
ASi Lasila Betoon töömehed panid eile Rakveres tiheda liiklusega Laada tänaval asfalti reedel sissefreesitud aukudesse, mis nädalavahetusel nii mõnegi autojuhi kurjalt kiruma oli pannud. “Eks vihm tuli selga,” ütles Lasila Betooni tööde meister Allan Põder.
Teemeeste sõnul ongi freesiauguga alati see risk, et kui tuleb vihma, siis auku kogunenud vesi ei vaju maasse ja võtab aega, enne kui ära aurab, aga vette ei saa asfalti panna.
Saab veel sõimatagi
Rohkem kui ilmale jagus töömeestel pretensioone autojuhtidele, kes keelumärkidest hoolimata kipuvad asfalteerimispiirkonnast läbi sõitma.
“Sõidavad või üle jala,” pahandas töömees Valdo Kasemägi, “ei taha teetöölisest väljagi teha.”
Allan Põder lisas, et nii mõnigi autosõitja, kelle tähelepanu on teesulule juhitud, teatab, et sõidab koju, aga tegelikult vajutab edasi. “Teinekord saan veel maotäie sõimatagi,” tähendas tee-ehitajate meister.
Segadust oli aga eile Rakvere kesklinnas palju, sest kasutades kuiva ilma, tehti tööd lisaks Laada tänavale mitmel pool: Jakobsoni ja Posti tänava nurgal, Koidula tänaval Berliini trahteri juures ja mujalgi. Keskuses oli näha mitut autosõitjat, kes korduvalt manööverdades otsis teed, mis kesklinnast takistusteta välja viiks.
Praegu käib põhiliselt teeaukude lappimine, suuremate remonditöödega alustatakse juuni alguses. Samuti hakkab Viru teedevalitsus mitmel pool linnas teid pindama.
Lennukist hakatakse pihta
Rakvere linnaeelarves on tänavu teede ehitusele ja kapitaalremondile eraldatud
4 198 000 krooni. Linnavalitsuse teedeinseneri Lennart Korbe sõnul võetakse kõigepealt käsile Lennuki tänav. “Tõenäoliselt hakkab seal tööle AS Talter, kes oli kõige odavam pakkuja,” ütles Korbe.
Lisaks peab Talter remontima ka Nortsu tee. “Ühtlasi tähendab see, et elurajooni sees lisanduvad mõningad parklad ja peatänav,” lisas Lennart Korbe.
Lasila Betoon hakkab korda tegema Terase tänavat, osaliselt Vene ja Uut tänavat.
Veel ühe suurema tööna nimetas Lennart Korbe Tuule tänava korda sättimist Rakvere Vee tellimusel. “Rakvere Vesi on selle ära lõhkunud,” lausus Korbe. “Põhilise osa maksab Rakvere Vesi, kuid et kogu see kant on soo peal, tuleb alused tõsisemalt ja põhjalikumalt teha ning need tööd on suhteliselt kallid, mistõttu katabki osa kulusid linn.”
Teedeinsener avaldas lootust, et tänavu suvel saadakse korda ka Rohuaia tänavas Virma pubi esine parkla. “Loodame, et töödest võtab osa ka Virma omanik – nii ta vähemalt lubas,” lisas Korbe.
Esialgsest plaanist katta parkla asfaldiga on nüüd loobutud. “On üsna tõenäoline, et me teeme ta punase-mustakirjust nn mõisakivist. See on ikkagi vanalinn ja siis ta jääb hulga ilusam,” tutvustas Lennart Korbe linnapoolset visiooni.
Uus parkla tuleb ka Tallinna tänavale vana parteimaja kõrvale.
Linna teedeinsener loetles veel plaanis olevaid objekte: Saue, Pähkli ja Tõru tänavat, Lõuna-põiki, Roosi tänava lõiku Tööstuse tänavast Võidu tänavani, Tartu ja Karja tänava bussipeatusi.
“Lisaks kõnniteed, suuremas mahus Pikal tänaval, kus paneme graniitäärekivid, ja edaspidi ei tee enam hallist betoonkivist, vaid just ka punase-mustakirjust mõisakivist,” rääkis Korbe.
Teedeinsener põhjendas kallima kivi kasutamist sellega, et mõisakivi on visuaalselt ilusam, paksem ja tugevam.