Skip to footer
Saada vihje

Ohtlike veoste vedu on korrastamata

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ohtliku veosega tsisternauto Tallinnas Ahtri tänavas teiste sõidukite vahel.

Õiguskantsler Allar Jõksi hinnangul on Eestit läbivate ohtlike veoste õiguslikus regulatsioonis ja riikliku järelevalve korralduses tõsiseid puudujääke.

Jõksi sõnul peavad nii täitevvõim kui ka seadusandja teadvustama, et ohtlike raudteevedude puhul on tegu eriti suure ohuallikaga, mis nõuab erikohtlemist riskide hindamise, kohustuste mahu ja järelevalve osas.

Jõks kinnitas majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaarele saadetud märgukirjas, et praegu pole Eestit läbivate ohtlike ainete vedu seadustega piisavalt reguleeritud ega ole tagatud tõhus avaliku võimu kontroll, mis võimaldaks ära hoida ohtlike ainete transiidist tulenevaid ohte inimeludele, tervisele, keskkonnale, varale ja riigi julgeolekule.

Jõksi sõnul tuleb oluliselt parandada avaliku võimu eel- ja järelkontrolli ohtlike kemikaalide veol ja käitlemisel riigis. See eeldab tema sõnul kompetentsete organite vastutusalade, pädevuse ja koostöö reguleerimist seaduse tasemel, et tagada info liikumine, otsuste kooskõlastamine ning lünkadeta järelevalve ohtlikke aineid käitlevate ettevõtete ja ohtlike vedude üle.

“Seejuures ei saa pidada lahenduseks üksnes vedajate allutamist rangemale järelevalvele. Kui riik seab raudteevedudele liialt takistusi võrreldes autovedudega, siis tõenäoliselt suunavad ettevõtjad transiidi ümber maanteele,” lausus Jõks ja lisas, et regulatsioon peab arvestama transiidi majanduslikku loogikat ning hõlmama kogu logistilist skeemi tollist sadamani.

Jõks palus ministril võtta seisukoht ohtlike ainete raudteeveo ja käitlemise õigusliku regulatsiooni täiendamiseks vajaliku seaduseelnõu väljatöötamise osas ning tegi märgukirjas ka mitu ettepanekut. Näiteks märkis ta, et korraldada tuleks pädevate organite jooksev teavitamine kõigist Eestit läbivatest ohtlikest kemikaalidest ning selgitada välja ohtlike vedude ja ettevõtetega seotud riskid, pidades silmas halvimat võimalikku stsenaariumi ja terrorismiohtu.

Jõksi sõnul võiks kaaluda seaduse väljatöötamist, mis reguleeriks kompleksselt kogu transiidisektorit, hõlmates nii vedude kui ka ohtlike ettevõtete regulatsiooni.

“Pädevate haldusorganite koostöö ja riiklik järelevalve ei toimi, kui pole selge, kes mille eest vastutab,” kinnitas õiguskantsler Allar Jõks majandus- ja kommunikatsiooniministrile saadetud märgukirjas. (BNS)

Kommentaarid
Tagasi üles