Autokütuse liitri hind on kasvanud aastaga rohkem kui nelja krooni võrra ja praeguses keerulises majandusolukorras mõtlevad nii ettevõtted kui eratarbijad kütusekulude kokkuhoiule, uurides hinnainfot ning panustades ökonoomsusse ja koopereerumisse.
Kõrged kütusehinnad pitsitavad ettevõtjaid
Kütusehinnad on aasta algusest kasvanud veelgi enam kui aktsiisitõusuga kavandatud, sest nafta hind maailmaturul on küll kõikuv, aga liigub siiski tõusu suunas.
Aastataguselt 12-13 krooni tasemelt on autokütuste liitrihinnad (bensiin, diislikütus) ületanud 17 krooni piiri.
Kütusefirma Kaarma KT juhataja Jüri Vilimaa ütles, et 2009. aasta algusega võrreldes on kütuse läbimüük tema tanklas vähenenud 15 protsenti.
"Vähem ostetakse nii bensiini kui ka diislikütust. Ja harvemini ostavad kõik, eraisikud ja firmad," lisas Vilimaa.
Tema sõnul on kliendid muutunud väga hinnatundlikuks.
"Helistatakse ja uuritakse, mis hinnaga kütus hetkel müügil on. Aasta tagasi nii suurt huvi nagu praegu hinnainfo vastu ei tuntud," kõneles tankla juhataja.
Jüri Vilimaa arvates on peale kütuse hinnatõusu põhjuseks, miks kütust vähem ostetakse, seegi, et majandussurutise tingimustes on firmades karmistunud kontroll autode kasutamise üle ja tühisõitude aeg on ümber saanud.
Veofirma Tõnu Eiki Transport juhataja Eiki Eilo hinnangul on kütusehinnad aastaga küll märgatavalt tõusnud, aga veohinnad ei ole."Paljud transpordifirmad veavad odavate hindadega, et ellu jääda ja tellimus enda kätte saada," ütles Eiki Eilo.
Tema sõnul käib transpordifirmade vahel armutu võitlus, et oma kliente hoida ja dumpinguhindadega neid teistelt üle lüüa. Veofirmalt teenuse tellijad on majanduskriisi tingimustes väga hinnatundlikud ja loevad iga senti.