Kadrina arvutipeod peavad juubeliaastat

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Laupäeval ja pühapäeval mängiti 24 arvutil kokku peaaegu 36 tundi. Väsimusest hoolimata plaanitakse kokku tulla juba paari kuu pärast.
Laupäeval ja pühapäeval mängiti 24 arvutil kokku peaaegu 36 tundi. Väsimusest hoolimata plaanitakse kokku tulla juba paari kuu pärast. Foto: Mihkel Visnapuu

Kadrina keskkooli videosaalis korraldati nädalavahetusel juba viiendat aastat õpilaste endi poolt korraldatud LAN party ehk võrgupidu.

Seekordse ürituse eestvedaja oli Kadrina keskkooli õpilane Raul Uuk-Areda, kes on kolm aastat olnud võrgupidude korraldajate seas ja viimasel paaril korral ka peakorraldaja.

Uuk-Areda on Kadrina võrgupidudest osa võtnud neljal aastal. “Ürituse juures on kõige raskem hommik,” rääkis ta. Tema sõnul mängiti laupäeva pärastlõunast pühapäeva õhtuni ja magama keegi eriti ei kippunud.

Juubeliaasta üritusel oli 24 arvutit ja mõne arvuti taga mitu mängijat nii keskkooli endiste kui ka praeguste õpilaste seast, vanuses 14.- 24. eluaastani.

Kõik võrgus

LAN party’le ehk võrgupeole kogunevad mängijad oma arvutitega, mis ühendatakse kohalikku võrku (LAN – local area connection), eesmärgiga mängida multyplayer ehk mitmele mängijale mõeldud arvutimänge. Samuti võrreldakse mänguoskust ja õpitakse üksteise kogemustest.

Enamasti käivad võistlused mees mehe vastu või võistkondade vahel. Et aga osavõtjate arv on Kadrina üritustel suhteliselt väike, siis mõnikord tehakse ka nii, et mängijate võistkond võistleb arvuti genereeritud vastaste vastu.

Esimene võrgupidu Kadrina keskkoolis peeti 2002. aastal ja selle korraldajateks olid Mihkel Visnapuu ja Martin Laager. Toona alustati viiekesi ja väikeses klassiruumis. Sellest peost alates on kord või kaks aasta jooksul Kadrina keskkooli ruumides kokku tuldud ja mängitud.

“Korraldamine on küllaltki keerukas nii tehnilise kui ka muu organisatoorse külje pealt. Üks asi on luua stabiilne võrk, kuhu arvutid ühendada, teiseks on vaja organiseerida ruum, kus see kõik toimuda saaks,” selgitas ka sel korral kohal viibinud kõige esimese võrgupeo üks organisaatoritest Mihkel Visnapuu.

Laupäeva õhtul ja öösel mängiti korraga kahte mängu. “Osa inimesi mängib klassikaks muutunud strateegiamängu Red Alert 2 ja teine osa online’i tulistamismängude teerajajat ja samuti klassikaks muutunud Counter Strike Source’i,” selgitas Visnapuu toimuvat.

Kahel päeval mängitigi kolme mängu: Counter Strike ehk CS, Red Alert 2 ja FlatOut.

Vastutustundlikud noored

Kadrina keskkooli direktor Arvo Pani tunnistas, et ürituse algusaegadel oli ka tema noorte kooliruumidesse laskmise kohalt natuke skeptiline, kuid aastad on näidanud, et üritused on toimunud korrarikkumisteta.

“Ma olen noori alati püüdnud toetada ja sellist üritust kellegi juurde koju korraldama ei saa just minna,” seletas ta.

Pani sõnul ei saa noorte tegemiste suhtes olla kogu aeg kahtlustav.

“Kui noortele anda vastutusõigus, oskavad nad seda ka kasutada,” rääkis ta. “Kui ruumid on olemas ja vabad, toetame selliseid üritusi ikka,” lisas Pani.

Raul Uuk-Areda kavatseb edasipidigi võrgupidude korraldamise eest hea seista.

“Järgmine üritus peaks meil olema juba esimesel koolivaheajal,” rääkis ta plaanidest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles