Skip to footer
Saada vihje

Läänevirulased ehitasid valmis uhke laeva

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Katrin Kuljus
Ega iga päev saa inimene näha, kuidas laev liigub kuival maal - eile veeres tuliuus lõbusõidulaev Matroona pikkamisi ja osavalt mitmeid kordi elektriliinide alt läbi mere poole.

Viie aastaga ehitasid Arkna mehed peaaegu põlve otsas valmis laeva, mille nad eile Kunda sadamas edukalt vette lasid.

Et üha enam inimesi maailmas tahab endale laeva osta, tuli Arkna metallifirma Steel Masters OÜ meestel idee ka oma kätt laevaehituses proovida.

Koos Soome partneri Markku Syrjäneniga firmast Refocon Oy hakati mõtet teoks tegema juba 2002. aastal.

Meisterdasid küünis laeva

“Kõigepealt alustasime vanas küünis, kuni lagi vastu tuli. Lõpuks ostsime tootmishoone - Põdruse rebasefarmi. Kõik tükid on käe otsas tassitud ja põlve otsas väänatud, kraanat pole kasutatud,” jutustas Aare Innelaur.

Traallaeva tüüpi lõbusõidulaeva valmistamiseks kulus kokku viis aastat ja laevaehitus käis suuresti teiste tööde kõrvalt. Põhilisi ehitajaid oli kolm.

“Seda oli põnev teha - ei ole ühtegi täisnurkset nurka ega loodis pinda,” sõnas vend Aivo Innelaur, kelle teha olid terasetööd. Lisaks vendadele Innelauridele pani käe külge puusepp Hannes Lullu, kes saare- ja tiikpuust kajutisisustuse meisterdas.

Elektritööd on Soome elektrikult, ka laeva projekt tehti Soomes, jooksvalt oli abilisi Arkna meestel teisigi. Kolm aastat enne laeva valmimist oli olemas ostja Soomest, tema andis laevale ka nime - Matroona.

Algselt kavandatust läks laevaehitus palju kallimaks, nentisid mehed ja Aivo Innelaur märkis, et “nüüd on kooliraha makstud, nüüd võib laevu ehitada küll”.

Kolmas laev endale

Kas mehed ka tulevikus Lääne-Virumaal laevu ehitama hakkavad, nad ei lubanud ega eitanud.

“Eks me vaata, kuidas see vee peal seisab ja sõidab. Ja laeva tegemiseks peaks olema paremad tingimused, enam ei tahaks piinelda, nagu seda on siin tehtud,” ütles Aare Innelaur.

Laev on mõeldud kümnele inimesele, kes mahuvad seal lahedalt nii magama, kööginurka kasutama kui saunamõnusid nautima. “Ruumi on siin rohkem kui kolmetoalises korteris,” sõnas Aare Innelaur. Küsimusele, millal enda tarbeks laev valmis tehakse, vastasid vennad Innelaurid naljatades, et “kolmanda teeme endale”.

Matroona seisab Kunda sadamas, kus teda testitakse, esialgsete plaanide kohaselt kuni järgmise nädala kolmapäevani. Kui kõik on laitmatus korras, võtavad Lääne-Viru laevameistrid temaga ette teekonna Soome omaniku juurde.

Kommentaarid
Tagasi üles