Sellel reedel teeb Saaremaa Laevakompaniile kuuluv parvlaev Vironia Kotka-Sillamäe laevaliinil viimase sõidu, kirjutab ajaleht Oma Saar.
Kotka-Sillamäe laevaliin lõpetab
Kotka-Sillamäe laevaliini operaatori Narva Line OÜ juhataja Aleksander Froschi sõnul on liini sulgemise põhjuseid mitu. “Üks nendest on see, et laev sõitis siiani sellel liinil suure kaarega, sest otseliini takistas Venemaale kuuluv Suursaar,” rääkis Frosch.
Froschi kinnitusel käisid firmal Venemaaga küll läbirääkimised, et laev saaks otse sõita, sest sõit ümber Suursaare on kulukas ja võtab aega kaks tundi.
Froschi sõnul peatas Vene pool läbirääkimised aprillis, pärast pronksiöö sündmusi. “Üritasime küll uuesti läbirääkimisi alustada, kuid see ei õnnestunud,” märkis Frosch, lisades, et pärast radari paigaldamist Suursaarele selgus, et otseliini ei tule kohe kindlasti.
“Teine põhjus oli, et Narva Line'il oli plaan panna laev sõitma kolmnurka Sillamäe - Ust-Luga sadam - Kotka, kuid ka see variant takerdus poliitiliste küsimuste taha ja läbirääkimised jooksid ummikusse,” rääkis Frosch. “Nii pikk laevatee trajektoor nagu praegu ei olnud majanduslikult otstarbekas,” väitis ta.
Laevaliini põhikliendid olid suured autod, kuid oktoobri alguses jäi ka neid vähemaks. “Üldine tendents oli see, et paljud kaubaveokid sõitsid Sillamäelt Kotkasse ja sealt Venemaale,” ütles Frosch, kelle sõnul hakkasid Venemaa antavad veoload otsa saama ja uusi enam ei väljastatud.
Saaremaa Laevakompanii alustas Sillamäe-Kotka liinil sõitmist 2006. aasta mais. Reise tehti iga päev.
Saaremaa Laevakompanii tegevdirektori Tõnis Rihvki teatel laevameeskond tööta ei jää. Kõigile pakutakse tööd emafirma teistel liinilaevadel. (BNS)