Skip to footer
Saada vihje

Tarbija: Muuda kingituseks kokku seatud lillekimp atraktiivseks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Valvi Kooli ärisaladuseks võib nimetada lojaalseid kliente, kes ikka tagasi tulevad ja endaga uusigi ostjaid kaasa toovad.

Helksiine lilleketi aastaid lilleäris tegutsenud omanik Valvi Kool oskab teha kimpu nii nõudlikule kliendile kui ka sellele, kes täpselt ei tea, mida ta soovib.

Lillekimp ei pea olema kallis, vaid stiilne ja sobiv inimesele, kellele see teha lastakse.

Pealegi on Valvi Kooli sõnul nende kümne aastaga, kui kimbud alles pakkumisse tulid, buketihullus üle läinud.

Mis ei tähenda, et kimpu ei kõlba kinkida.

“Meesterahvale võib kinkida ka üksiku lilleõie, mis on kaunistatud,” toob poeketi omanik näite teisest võimalusest.

Pole just harvad juhud needki, kui lillepoodi astutakse, käes alkoholipudel, ja palutakse meie töötajatel see dekoreerida, et ei peaks sünnipäevalapsele paljast pudelit ulatama.

Vahel tehakse täpselt samuti kommikarbiga.

Kuid lillepoes kehtib kindlalt ütlus, et klient on kuningas, sest alati küsitakse, kellele lilleseade läheb, millist eelistatakse - püütakse arvestada ostja soove. Ja ka saaja soove.

“Kui näiteks tellitakse põllumehele, karjakule, autojuhile või õpetajale, lähtumegi ametist. Mõnikord tuuakse meile isegi elektripirne, auto varuosi. Inimesed ei taha kinkida üksnes lilleõit, vaid soovivad, et selle juures oleks väike huumor.

See just mõjubki isikupäraselt,” meenutas Valvi Kool väikesi seiku oma tööst.

Võiks arvata, et iga aastaajaga käivad kaasas seda iseloomustavad lilled, kuid selgub, et väga julgesti võib tulpe leida lillepoest detsembrikuuski, kuigi domineerivaks õieks lettidel on ratsuritäht, mille kõrval on oma koha leidnud ka hüatsint.

“Aastaaega lillede järgi enam ei määra,” lausus Valvi Kool.

Et aga väga populaarne on peole minnes kingi asemel raha viia, on kliendid hakanud mõtlema sellele, kuidas rahatähti atraktiivsemaks teha.

“Kes ei taha raha lihtsalt ümbrikus üle anda, on tulnud sooviga kinkida rahapuu. Siis usaldatakse see summa, millest on plaanis kingitus teha, meile ja meie kinnitame rahatähed puusarnasesse seadesse, et oleks meeldivam,” rääkis omanik, milliseid lahendusi tuleb pakkuda, et kliendid ikka ja jälle tagasi tuleksid.

“Nende ümbrikute jaoks pane või postkast ukse taha,” naljatles Valvi Kool ja lisas, et variante on väga palju, aga inimestel ei ole ettekujutust, mida teha ja kuidas läheneda.

Talvine hooaeg ukse ees

Et kaubanduses ei toimu midagi üle öö, tuleb igaks uueks hooajaks juba varakult valmistuda.

Kuigi lillepoodides on endiselt näha alles sügisvärve. “Ei taha neist rõõmsatest värvidest nii kiiresti loobuda,” ütles Valvi Kool, kuid täpsustas, et jõulude aja trendid on juba teada.

Värvidest kerkivad esile ikka traditsiooniline punane ja roheline ning hästi palju valget ja helerohelist.

“Ikka sellist värsket, rohelist ja talvist. Enam ei ole nagu varasemal ajal, et kasutati palju sinist,” tõmbas Valvi Kool paralleele möödunud aegadega.

Et suurt kuuske on küllaltki raske lillepoes kaunistada, on põhirõhk pandud pärgadele ja kompositsioonidele. Pealegi, kui on väiksem elamine, pole jõulupuud lihtsalt kuhugi panna.

“Õues võivad amplites rippuvad seaded talvel asendada suvelilli,” pakkus omanik ühe lahenduse välja.

Nii põhust kui männiokstest pärgade ja seadete kaunistamiseks leidub rohkesti võimalusi: mitmesugused kuulid ja paelad, lumehelbed, tähekesed, küünlajalad ja küünlad kuuluvad kindlasti sinna juurde.

“Väga palju kasutatakse õunu, ka päris õunu, mis kergesti mädanema ei lähe, ja dekoratiivseid kunstõunu, mis näevad väga loomulikud välja. Ja kõik see tuleb naturaalsest materjalist korvi seada,” kirjeldas lillepoeketi Helksiine omanik Valvi Kool kompositsiooni valmimisprotsessi. (VT)

Kommentaarid
Tagasi üles