“Pidime jäälõhkujaid mängima ja seda läbi jää kiskuma,” valmistas läbi jää vajunud ning justkui ankruna toiminud telik lennuki kaldale sikutajatele tõsist peavalu.
Ja nii õnnestuski meestel ja 20tonnise tõmbejõuga puksiiridel lennukit umbes ühe selle pikkuse võrra kaldale lähemale sikutada, kui lisatross esimest korda purunes.
Katkevad ohtlikud trossid
“Üks ots lendas lennuki poole ja teine ots tuli otse minu peale,” meenutas seersant Janek Otsatalu (pildil), kuidas tross, sädemepilv taga, lõpuks tema kõrvale puksiirauto taha maandus.
“Kui tross lahti läks, see tõesti lendas seal, ja et selle otsas olid trosse ühendavad kinnitid, mis on päris rasked, oli tõesti korraks ohtlikum hetk,” tunnistas seersant Matei, kuid rõhutas, et tegelikult toimetati ohutustehnika nõuete kohaselt ja keegi trossidele liiga lähedal ei olnud.
Aga kuna kasutatavad trossid olid väga pikad ja rakendatavad jõud suured, oli tegu tõesti mõnevõrra ohtliku tööga.
Hiljem purunes veel üks tross ning umbes kell kuus varahommikul pidid kaitseväelased tunnistama, et nende trossid, mis on üldjuhul varutud, mõeldes kuni kümnetonniste kaitsemasinate vintsimiseks, on purud ja edasi töötada ei saa.
Seda hetke peavad mõlemad mehed kõige raskemaks – kogu öö tihedas lörtsisajus pea saapa kõrguselt järvel jää ja vee segus sumpama pidanud mehed olid läbimärjad.
“Isegi talvejope, mis on väga paks, ei pidanud seda lund ja lobjakat enam kinni ning hakkas märjaks minema,” rääkis Matei ning lisas, et hommikul viidi ka 1. jalaväebrigaadi ajateenija väeossa tagasi, sest tema varustus ei olnud ette nähtud tundide viisi seesuguse ilmaga vastu pidama.