Tarbijakaitseamet ootab avaldusi inimestelt, kes on pöördunud reisiettevõtja poole, kuid ei ole saanud lahendust kaebusele, mille tingis aprillis aktiveerunud Eyjafjallajökulli vulkaani põhjustatud tuhapilv.
Tarbijakaitseamet ootab reisijatelt Islandi tuhapilvega seotud avaldusi
Amet ootab nende reisijate avaldusi, kes on pöördunud lennuvedajate või reisikorraldajate poole, kuid kelle kaebustele pole reageeritud või pole täidetud seadusest tulenevaid kohustusi.
Tühistatud regulaarlennu puhul on tarbijal õigus hoolitsusele ja informatsioonile, hoolimata lennu tühistamise põhjusest. Lennuvedaja peab võimaldama teha tasuta kaks telefonikõnet, saata e-maili ning saada ooteajaga võrreldes piisavalt sööki ja jooki.
Kui lend väljub alles järgmine päev või mitu päeva hiljem, peab lennufirma tasuma ööbimise eest hotellis, samuti hotelli ja lennuvälja vahelise transpordi eest.
Kui lend tühistatakse, siis on reisijal õigus raha tagasi küsida või lend ümber broneerida. Need õigused kehtivad olenemata lennu tühistamise põhjusest.
Tühistatud reisipaketi puhul on nii tarbijal kui reisikorraldajal erakorraliste asjaolude ilmnemisel õigus reis üles öelda, olenemata sellest, kas reisi oli juba alustatud või mitte.
Neil, kelle reis jäi tuhapilvede tõttu ära, on õigus saada makstud reisiraha tagasi. Juhul kui reisikorraldaja ei maksa summat täies ulatuses ning väidab, et on teinud reisi broneerides endale juba kulutusi, peab ta seda dokumentaalselt tõendama.
Kui reisi ülesütlemine toimus väljaspool Eestit, siis lisaööde majutuse eest tekkinud kulud tuleb kanda tarbijal. Tagasireisiga seotud kulud tuleb maksta reisikorraldajal ja tarbijal pooleks.
Ameti kinnitusel on enamik Eestis tegutsevatest kindlustusseltsidest oma valmisolekust kahjusid hüvitada teada andnud, kuid igaüks neist lepingus kokkulepitud kaitse ulatuses.
Ülejäänud seltsid teevad oma otsuse tõenäoliselt lähiajal, lisas amet.
Peaasjalikult saavad kindlustuskaitse alla käivad kulud tekkida pakettreiside korral tekkivate lisakulutustega. Kui aga ka regulaarlendude lennufirma on jätnud oma kohustused reisijate ees täitmata, soovitab amet tarbijatel pöörduda lisaks tarbijakaitseametile ka kindlustusseltsi poole.
Ühtlasi soovitab amet tarbijatel, kellel on nõudeid reisiettevõtjate suhtes ja kes ei ole neid veel edastanud, teha seda võimalikult kiiresti.
Ettevõtja on kohustatud kaebuse vastu võtma ja tarbijale 15 päeva jooksul kirjalikult vastama. Kui ettevõtja keeldub kaebust lahendamast või tarbija ei ole nõus pakutud lahendusega ja leiab, et õigusi on rikutud, või kui kindlustusfirma on kindlustushüvitistest põhjendamatult keeldunud, võib pöörduda tarbijakaitseameti poole.