Noored: Hollandlased tõid endaga kaasa kevade

Hollandlastega koos veedetud aeg andis Rakvere noortele kogemuse.
Hollandlastega koos veedetud aeg andis Rakvere noortele kogemuse. Foto: Erakogu

Üks Rakvere gümnaasiumi paljudest toredatest traditsioonidest on olnud õpilasvahetuse korraldamine meie sõpruskoolidega välismaalt.

Aprillikuu teisel nädalal külastasidki Rakveret koos õpetajatega kuus vahetusõpilast Ter Apelist, mis on väike linn Hollandi põhjaosas, üsna Saksa piiri ääres.

Mina olin üks neist, kes selles vahvas vahetuses kohe osaleda otsustas, sest olen juba pisikesest peale tahtnud näha maad, mis on tuntud nii mu lemmiklillede tulpide rohkuse kui ka huvitava ajaloo poolest. Pealegi olin võõrustanud paar aastat tagasi sakslast ja jäänud kogetuga äärmiselt rahule.

Kuigi hollandlased tundsid Eestisse jõudes, et on kui ajas tagasi rännanud, kuna nende kodumaal oli ilm olnud pea kümme kraadi soojem ja meie alles sulama hakkavaid lumehangesid nähes jooksid ilmselt üle kõigi keha külmavärinad, oli nende rõõm siiajõudmise üle suur.

Juba esimesel õhtul korraldasime tutvumisõhtu, mille jooksul mängisime lauamänge ja naersime koos palju. Kuigi suhtlesime kõik inglise keeles, ei esinenud mulle üllatuseks üldse raskusi üksteisest arusaamisega, isegi eestipäraste mängudega kohanesid hollandlased kiiresti ja olid eestlastest mõneti osavamad.

Tõenäoliselt on põhjuseks tugev inglise keele õpe nii Rakvere gümnaasiumis kui RSG Ter Apelis.

Lisaks igaõhtustele koosviibimistele külastasid hollandlased kui külalised kaugest linnast ka Rakvere linnavalitsust ning vestlesid linnapea Rannar Vassiljeviga, kelle nooruse ja arukuse üle nii mõnigi imestas. Veel said väliskülalised sõna otseses mõttes jala märjaks Lahemaa rahvuspargis, kultuurisüsti Tallinnas Eesti Kunstimuuseumis ja "Keskkoolimuusikali" vaadates.

Koos võõrustajatega käisid nad ka näiteks Kohtla kaevanduspargis-muuseumis, mis oli kõigile huvitav kogemus, sest osa eestlastestki polnud varem seal olnud.