Külm talv venitas Tamsalu tunneli ehitust

, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tamsalu jalakäijate tunneli ehitus.
Tamsalu jalakäijate tunneli ehitus. Foto: MEELIS MEILBAUM/VIRUMAA TEATAJA

Tamsalus raudteejaama juurde rajatava jalakäijate tunneli pingelised ehitustööd on jõudnud lõppjärku ja ehitis, mille vajadusest räägiti aastakümneid, saab valmis kahe nädala pärast.

Tunneli betoneerimisega tegeleva firma K-Most meister Jevgeni Popov rääkis, et käre külm ei võimaldanud jaanuaris mitu nädalat betoonitöid teha ja karmi talve tõttu lükkus mõne nädala võrra edasi ka tunneli valmimine, mis esialgu oli planeeritud mai alguseks.
Jevgeni Popovi sõnul tehti tunneli rajamisega algust jaanuaris. “Siis tuli aga pikk külmaperiood, mil miinuskraade rohkem kui viisteist, ja et ehituse kvaliteet ei kannataks, me betoneerimistöödega ei tegelenud,” kõneles ta.
Nüüd on tunneli maaalune osa valmis ehitatud. “Oleme oma töödega jõudmas lõpusirgele ja betoneerime tunnelisuudme seinu,” teatas Popov.
Tööd lõpusirgel
Viater Ehituse projektijuht Peeter Klein lisas, et samuti on teoksil perrooni viimistlemine, tunneli treppide ja kaldteede lõpetamine, kõnniteede ehitus ja piirdeaedade rajamine. Objekti lõpliku valmimise tähtaeg on 21. mai. Peeter Klein toonitas, et ehitustöid tehti raskusi trotsides.
“Maa oli sügavalt läbi külmunud, külmad tulid enne suurt lund. Raskendatud olid kaevetööd. Betooni ei olnud võimalik kohale vedada, kui külma oli üle kümne kraadi,” kirjeldas töötingimusi Klein.
Juba aprilli algul sai ajutise kasutusloa Tamsalu jaamahoone uus perroon. Võrreldes vana perrooniga asub uus ooteplatvorm jaamahoonest poolsada meetrit Tartu poole. Reisirongide uksed avanevad ida poole ehk selles suunas, kus asub Tamsalu keskus. Uus ooteplatvorm asub kahe raudtee vahel, mis tähendab, et Tamsalus saab korraga peatuda kaks reisirongi.
“Tegu on keskmise perrooniga, mille kõrgus rööpast on 55 sentimeetrit. Vananev Eesti reisirongide koosseis on kavas lähitulevikus välja vahetada ja uued perroonid ehitatakse vastavuses uute vagunitega,” selgitas Peeter Klein.
Eesti Raudtee andmetel on projekti üldmaksumus 6,3 miljonit krooni, mis on esialgu plaanitust kolm miljonit krooni odavam. Projekti rahastab 85 protsendi ulatuses Euroopa Regionaalarengu Fond.
Tamsalu abivallavanem Riho Tell kommenteeris, et uue ooteplatvormi ja jalakäijate tunneli suurim tähtsus on Tamsalu elanike turvalisuse suurendamine.
Turvalisus suureneb
“Raudtee lõikab linna pooleks. Aga paljude Tamsalu elanike teekond hommikul kooli või tööle ja õhtul tagasi kulgeb üle raudtee. Jaama läbivad ja jaamas peatuvad rongid teevad raudtee ületamise ohtlikuks,” kõneles Tell.
Abivallavanem märkis, et tunneli teine funktsioon on ühendada linnaosad ühel ja teisel pool raudteed. Ooteplatvormi ning tunneli valmimisega muutub oluliselt paremaks ka linna keskuse üldilme. Tamsallu rajatav ooteplatvorm ja tunnel on kooskõlas linna üldplaneeringuga. “Tunneli ja ooteplatvormi projekteerimine langes ajaliselt ühte nii Tamsalu linna keskosa detailplaneeringu kui uue valla üldplaneeringu koostamisega. Projekteerimine ja planeerimine käisidki käsikäes, arvestati poolte huve ja võimalusi. Tulemusena saavutati kooskõla planeeringute ja rajatiste vahel,” selgitas Tell.
Tamsalu raudteejaama juurde reisijate ooteplatvormi ja tunneli ehituseks korraldatud hanke võitja ja peatöövõtja on VolkerRail RTE AS.

Tunnel

• Projekti maksumus on 6,3 miljonit krooni.
• Tunnel peab valmis saama 21. maiks.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles