Kunda esitab vaide projekti mitterahastamise kohta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kunda linnapea Allar Aron.
Kunda linnapea Allar Aron. Foto: Arvet Mägi/Virumaa Teataja

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) ei rahuldanud Kunda linna taotlust tööstusalal asuva tee rekonstrueerimise toetamiseks meetmes “Piirkondade konkurentsivõime tugevdamine”.


EAS leidis oma otsuses muu hulgas, et projekt on linna arengukavast lähtudes prioriteetne, kuid mitte otseselt ettevõtluskeskkonna arendamisega, vaid elukeskkonnaga seonduvalt.

Samuti leiti, et rekonstrueeritava tee maksumus ning eeldatav mõju piirkonna ettevõtluse arengule ei ole projektis tasakaalus, suures ulatuses saavad kasu kohalikud elanikud ning see ei ole suunatud meetme eesmärkide täitmisele.

Arusaamatu väide

Kunda linnapea Allar Aron kommenteeris, et väide on väga arusaamatu, kuna antud teelõigul sõidavad valdavalt raskeveokid ning tööstust teenindavad kaubikud ja väikebussid. “Sinna jääb vaid 12 maja – see ei ole kõige parema elukeskkonnaga piirkond,” rääkis Aron.

Samuti heitis EASi otsus ette, et Kundas tekib liiga vähe töökohti. “Mina ei tea lähikonnas teist kohta, kus oleks nii palju investeeringuid ja töökohti loodud kui Kundas. Praegu veel ehitatakse rehvide töötlemise tehast, kerkinud on Lajos ja Kunrex. On pidev huvi Kunda vastu,” nentis Aron.

EAS kaalus ka võimalust rahuldada taotlus osaliselt, vähendades toetuse määra 50%ni projekti kogumaksumusest, sel juhul oleks 42miljonilise kogumaksumusega rekonstrueeritava teelõigu puhul linna kanda 20,6 miljonit krooni.

“Kümne päeva jooksul tuli meil vastata, kust linn võtab need 21 miljonit krooni – see on ebareaalne tähtaeg,” ütles Aron. “On absurdne lugu, et riik teeb Kundasse tuleva tee korda, kus on raskeveokite osakaal 35 protsenti, kuid Kunda linna vahel jääb tegemata lõik, mis on oluline nii praegu toimiva ettevõtluse jaoks kui nende jaoks, kes edaspidi tulevad.”

Oht ettevõtetele

Kuna EASi äraütlemise põhjendused tundusid linnajuhtidele ebaõiglased, esitati siseministeeriumile vaie, märkides, et linn on leidnud täiendavaid rahastamisallikaid teehoiuvahenditest projekti omafinantseeringu katmiseks ja ollakse valmis projekti teostama ka vähendatud toetuse juures.

Põdruse-Kunda-Pada 2,7kilomeetrise teelõigu renoveerimine maksab 42 miljonit krooni, kõrge maksumus tuleneb kommunikatsioonide, sealhulgas 110kilovoldise kõrgepingeliini ümbertõstmisest.

Allar Aroni sõnul on Kunda linn täitnud löökaugud, kuid üldine seisukord on väga halb.

“Kui paari aasta pärast tee parandatud ei saa, ähvardab otsene oht ettevõtteid,” leidis Aron ja nimetas Kunda Nordic Tsementi, Estonian Celli, Aerocit, Flexa, ABB, Lajost.

Tagasi üles