Poemüüja ränk eksimus pikendas singi säilivusaega

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Müüja eksimuse tõttu pikenes singi säilivusaeg kümne päeva võrra.
Müüja eksimuse tõttu pikenes singi säilivusaeg kümne päeva võrra. Foto: Meelis Meilbaum

Müüja eksituse tõttu pandi singipakendile kleebis, mis varjas toote esialgse “Kõlblik kuni” kuupäeva ja pikendas seda kümne päeva võrra. Singi ostnud klient peab sellist käitumist räigeks petmiseks.


Rakverlane Toomas Suuman sai väga ebameeldiva üllatuse osaliseks pärast üht tavalist poeskäiku. Nimelt ostis ta 17. augusti õhtul Rakvere linna külje all asuva Põhjakeskuse Rimi hüpermarketist soodushinnaga 700grammise kilepakendis singitüki, millel kaks kleebist. Pealmine, Rimi enda oma, mis teatas, et toode on pakendatud 17. augustil ja kõlblik kuni 28. augustini.

Hommikul, kui pealmine kleebis oli niiskust saades pakendilt lahti sulanud, selgus, et Rannarootsi oli tootele määranud “Kõlblik kuni” kuupäevaks hoopiski 18. augusti. Seega oli Rimi singi “Kõlblik kuni” kuupäeva kümne päeva võrra pikendanud.

Toomas Suumani arvates on see kliendi räige petmine ja sigadus. “Kliendi asi pole uurida, kas liha on kõlblik. Soodushinnaga või mitte, liha peab olema värske,” väljendas mees oma nördimust ja viitas sellele, et kuigi kirjade järgi oleks pidanud toode veel 18. augustil olema värske, oli sellel juba ebameeldiv lõhn.

“Kusagilt öeldakse jälle, et tegemist on üksikjuhtumiga, et küll see inimene saab karistada, et meil juhtus kahetsusväärne viga, aga midagi peab hakkama muutuma,“ ironiseeris Suuman.

Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuht Evelin Mägioja tõdeski kahetsedes, et kuigi Rimi töötajad saavad koolitust kehtiva seadusandluse kohta ja nad on teadlikud, et vastavalt tarbijakaitseseadusele ei tohi tootel olevat infot üle kleepida, eksiti selle juhtumi puhul kehtiva seadusandluse vastu, kuid eksimine ei olnud pahatahtlik, vaid tingitud tähelepanematusest.

Eksitus tähelepanematusest

Rannarootsi sink, mille klient ostis, on tavaliselt Rakvere Rimi hüpermarketis müügil lahtises letis ja mõeldud klientidele müümiseks viilutatuna. Sink saabub kauplusesse kilepakendis ja võetakse üldjuhul pakendist lahti enne kulinaarialetti müügile panekut.

“Osa sinke võib sellegi poolest olla kulinaarialetis väljas ka pakendis, juhul kui sinke on saabunud müügile rohkem,” selgitas Mägioja ja täpsustas, et tootja on andnud sellele singile kaks säilivustähtaega, esimene neist on tähtaeg, mis kehtib kuni singi kilepakendis olemiseni ja teine tähtaeg, mis kehtib siis, kui müüja on pakendi juba eemaldanud.

Et klient soovis osta sinki, mis oli veel kilepakendis, aga toote säilivustähtaeg oli peagi lõppemas, oli tootele määratud soodushind ja seetõttu lasi müüja tootele välja uue kaaluetiketi juba soodsama hinnaga.

“Müüja eksimus siinkohal oli, et ta ei kontrollinud täiendavalt kaaluetiketile ilmuvat muud informatsiooni ning jättis muutmata toote säilivustähtaja, mille süsteem pakkus automaatselt kogu toote eluea pikkuses ehk teisisõnu üksteist päeva,” kõneles Mägioja.

Kuna toode oli letis originaalpakendis ning sealjuures märgitud selle säilivustähtaeg, siis kahjuks ei pidanud müüja vajalikuks täiendavalt kontrollida, et ka soodushinna jaoks prinditud etiketil oleks see korrektne, rääkis Mägioja.

Tekkinud veast õpitakse

Mägioja kinnitas, et järgmiste päevade jooksul räägivad nad täiendavalt ka Rakvere Rimi teiste töötajatega kulinaarialetis, et selle juhtumi põhjal veel kord selgitada toodete markeerimise põhimõtteid, juhul kui neid ostetakse originaalpakendis või siis pakendatakse müümisel ümber paberpakendisse.

“Vabandame väga tekkinud segaduse pärast ja palume kliendil meiega ühendust võtta, et saaksime toote maksumuse talle kompenseerida või toote välja vahetada,” ütles Mägioja.

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski pidas kahetsusväärseks, et Rimi kaupluses on leidnud aset nii ränk rikkumine.

“Toidukauba realiseerimise kuupäeva ülekleepimine on toiduohutuse valdkonnas väga ränk rikkumine ja lubamatu. Vastavalt toiduseadusele on keelatud ümber pakendada toitu, mille müügipakendile on märgitud realiseerimise ja tarvitamise lõpptähtpäev või minimaalne säilimisaeg. Samuti ei tohi muuta müügipakendil olevat kuupäeva. Tegemist on rikkumisega, mille eest saab määrata juriidilisele isikule maksimaalselt 20 000 krooni trahvi,” kõneles Turetski.

Omajagu etteheiteid oli Toomas Suumanil ka tarbijakaitsele, kellega ta püüdis infotelefoni teel tulutult ühendust saada. Ka tarbijakaitseameti Lääne-Viru kontoris ei pääsenud ta ametniku jutule, sest uksel oli silt “Vastuvõttu ei toimu”.

Hanna Turetski selgitas, et ameti telefon on aeg-ajalt punane ja tarbijatel tuleb varuda kannatust, et oma küsimustele vastus saada.

 Nõustamistelefonile 1330 helistades antakse tarbijale teada, et tegemist on tarbijakaitseameti nõustamistelefoniga, kui liinid on hõivatud, öeldakse ka seda ning antakse teada, millised on teised võimalused nendega kontakteerumiseks.

Tagasi üles